کد خبر: ۵۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 22
نوربخش:
شفاآنلاین: سازمان تامین اجتماعی >بیمه>سیدتقی نوربخش با اشاره به این‌که این سازمان از سال ۸۷ تاکنون از نقطه سر به سری عبور کرده است، گفت: خط قرمز ما فروش دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی است.
به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان‌های بیمه‌گر اجتماعی تولید امنیت است و سازمان تامین اجتماعی نیز بعد از تبدیل از صندوق بیمه کارگری به صندوق بیمه تامین اجتماعی با 60 سال سابقه در همین راستا فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق‌های بیمه‌ای به سه صورت مزایای تعریف شده، مزایای مشارکتی و ترکیبی از دو حالت قبل فعالیت می‌کند. سیستم سازمان تامین اجتماعی نیز از نوع مزایای تعریف شده بوده و مکانیزم مالی آن بین‌النسلی است.

وی افزود: تامین اجتماعی در اقتصاد نقش کلیدی دارد و برای انجام تعهدات خود باید سرمایه‌گذاری کند؛ این سازمان از سال 87 تاکنون از نقطه سر به سری عبور کرده و مصارف آن بر منابع پیشی گرفته‌اند لذا در این حالت سازمان‌های بیمه‌ای از طریق فروش اموال، تامین مالی و یا استقراض به تعهدات خود عمل می‌کنند اما با وجود کسری 5 هزار میلیاردی بودجه سازمان در سال 92 هیچ یک از سه حالت فوق صورت نگرفت ضمن اینکه فروش دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی برای ما خط قرمز است.

نوربخش خاطرنشان کرد: در سال 93 بیش‌ترین فشار بر منابع سازمان تامین اجتماعی بود چرا که 3 عامل تحریم‌ها، فشار اقتصادی و کاهش قیمت نفت بر منابع این سازمان تاثیر گذاشت. با این حال در سال گذشته 25 درصد افزایش مستمری داشتیم و پرداخت مستمری حتی یک روز هم به تاخیر نیفتاد و اتفاقات سال 93 دقیقا منطبق با منویات مقام معظم رهبری بود.

مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی افزود: برای سال جاری نیز میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به هیئت دولت پیشنهاد شده و منتظر تصویب  آن هستیم اما به لحاظ تجهیز منابع آمادگی پرداخت از ماه جاری را داریم.

وی همچنین درباره تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری نیز گفت: هزینه‌های این مورد از سال 74 تا سال گذشته تحت پوشش بیمه نبوده‌اند اما بخشی از این هزینه‌ها از سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

نوربخش درباره بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: زنان خانه‌دار با پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای حرف و مزایای مشاغل آغاز استفاده کنند اما درباره زنان سرپرست خانوار این موضوع در بودجه عمومی کشور سهمیه دارد و از آن طریق پیگیری می‌شود.

وی درباره قطع مستمری بیمه زنانی که همسرانشان فوت کرده و مجددا ازدواج می‌کنند، تصریح کرد: با تصویب قانون جدید و حمایت از بنیان خانواده مستمری زنانی که همسرانشان فوت کرده و مجددا ازدواج کرده قطع نمی‌شود.

بستری مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد

مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی همچنین از طرح جدیدی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی به صورت صد 100 درصد رایگان بستری می‌شوند.

نوربخش با اشاره به اینکه در بحث درمان، تعامل و اخلاق پزشکی جزو وظایف کادر پزشکی است گفت: مشتری‌محوری بحثی است که باید به آن توجه شود اما از طرفی پرسنل درمانی نیز باید در شرایطی باشند که توان انجام مسئولیت خود را به نحو احسن داشته باشند.

وی از افزایش تعداد بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: بیمارستان میلاد تهران تبدیل به یک برند شده و ماتلاش می‌کنیم این برند را در سراسر کشور گسترش دهیم. بر این اساس بیمارستان میلاد شماره 2 در دهه فجر سال گذشته در کرمان افتتاح شد و بیمارستان میلاد شماره 3 نیز در هفته تامین اجتماعی در ایلام افتتاح می‌شود.

مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی در پایان گفت: تامین اجتماعی یکی از نهادهای عمومی غیردولتی است و تعامل این سازمان با مردم به نوعی تعامل دولت و سیاستگذاری آن با نیمی از جمعیت کشور است و در این راه می‌تواند همدلی بین مردم و منتخبان دولت را هر چه بیشتر ایجاد کند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: