کد خبر: ۵۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>دومین همایش صبحانه سالم همزمان با آغاز هفته سلامت، در یکی از بوستان های منطقه ۱۰ شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش شفاآنلاین،در این مراسم که صبح سه شنبه در بوستان «تهرانی» واقع در جنوب غرب تهران برگزار شد، مدیران ارشد سازمان غذا و دارو به همراه جمعی از مدیران شهرداری منطقه ۱۰ و همچنین دانش آموزان مقطع ابتدایی برخی از مدارس منطقه، حضور داشتند.

دکتر هدایت حسینی مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه صبحانه مهمترین وعده غذایی است، نسبت به تبعات حذف آن از برنامه غذایی شهروندان هشدار داد.

وی با اعلام اینکه نخوردن صبحانه آسیب جدی به سلامت فرد وارد می کند، گفت: خوردن صبحانه علاوه بر تامین انرژی روزانه، باعث نشاط و شادابی فرد می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه خوردن صبحانه برای بچه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: خانواده ها باید صبحانه خوردن فرزندان شان را جدی بگیرند.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در ادامه به ویژگی های صبحانه سالم اشاره کرد و افزود: شیر و لبنیات باید در وعده صبحانه باشد. ضمن اینکه غلات نیز یکی از مواد غذایی مورد نیاز در صبحانه است.

وی با عنوان این مطلب که در سفره سنتی ایرانی ها غذاهای خیلی خوبی وجود دارد، از نان و پنیر و گردو به عنوان بهترین صبحانه نام برد که همه نیازهای بدن را تامین می کند.

حسینی با اعلام اینکه الگوی صبحانه سالم را برای دانش آموزان تدارک دیده ایم، افزود: تنوع در مواد غذایی خیلی مهم است و از سیب به عنوان یک وعده خوراکی در صبح می توان نام برد.

در ادامه دکتر حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، به مضرات چیپس و پفک و خوراکی های ناسالم اشاره کرد و خطاب به مادران دانش آموز که در این مراسم حضور داشتند، گفت: خوردن چیپس و پفک در کودکی، باعث می شود که در بزرگسالی دچار فشارخون و بیماری های قلبی و عروقی شوید.

وی افزود: باید بچه ها را به خوردن صبحانه سالم و مقوی عادت بدهیم.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: