کد خبر: ۵۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در واکنش به توزیع محصولات ارگانیک در شهر تهران از سوی شهرداری گفت: همه محصولات ارگانیک باید دارای گواهینامه از جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار  نسبت به توزیع محصولات ارگانیک در مناطق مختلف شهر تهران واکنش نشان داد.

وی گفت: از نظر فنی همه محصولات می‌تواند به صورت ارگانیک تولید شود اما این محصولات باید گواهینامه لازم را از جهاد کشاورزی داشته باشند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تأکید کرد: نداشتن گواهینامه به این معنی است که این محصول ارگانیک نبوده و به نوعی در عرضه آن تقلب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: محصول ارگانیک به محصولی گفته می‌شود که هیچ گونه سم برای پرورش آن استفاده نشده و بذر آن نیز اصلاح نشده است.

رستگار یادآور شد: مصرف اندکی سم نیز موجب می‌شود تا یک محصول کشاورزی دیگر ارگانیک نباشد.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در مورد نظارت سازمان غذا و دارو بر عرضه محصولات ارگانیک گفت: ما مسئول صدور مجوز و گواهینامه برای عرضه این محصولات نیستیم اما هر چند وقت یکبار محصولات ارگانیک را در سطح بازار جمع‌آوری می‌کنیم و مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون با عرضه‌کنندگان متخلفی که محصولات تقلبی به نام ارگانیک عرضه کردند برخورد شده است، گفت: از تعداد برخوردها اطلاع دقیقی ندارم اما به مردم اطمینان می‌دهم که با متخلفان برخورد می‌شود.

فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: