کد خبر: ۵۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 19
رئیس سازمان غذاودارو درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این که چرا به رغم بیان تقلبی و غیرقانونی بودن تبلیغات ماهواره ای برخی ازمردم همچنان به این قبیل محصولات گرایش دارند، گفت: شاید دلیل اصلی اینستکه در این زمینه میزان سواد مصرف کنندگان محصولات مورداشاره پائین است و البته اطلاع رسانی هم کافی نیست.

دکتر رسول دیناروند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین بیان کرد: در حقیقت اشکال این است که متأسفانه نیازهایی در بازار وجود دارد که تأمین آنها از منابع معتبر میسر نیست و متأسفانه در این حوزه فرهنگ بالایی در جامعه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: به طور معمول تبلیغات ماهواره ای مبنی بر افزایش قد، تقویت قوای جنسی، چاقی یا لاغری ومواردمشابه است، در واقع شعارهایی که هر فردی فکر می کند با پرداخت مبلغی شاید قدم چند سانتی متر اضافه شود ویا مقداری وزن کم کند و....

دیناروند تأکید کرد:این درحالی است که متأسفانه برخی مردم به سادگی فریب می خورند.البته این گونه نیست که مردم همواره فریب می خورند اما هر فردی می تواند یکبار فریب بخورد و بعد از تست دارو متوجه می شود که بی فایده بوده است ویااینکه گرفتارعوارض حاشیه ای می شود.

به گفته وی شاید اطلاع رسانی در این زمینه کم و میزان سواد پائین است اما به طور کلی نباید بر اساس چنین تبلیغات غیر قانونی و کذب به تهیه دارووبرخی ملزومات پرداخت.

‫داروهای ماهواره ای‬‎ ile ilgili görsel sonucu

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این که چرا برخی از داروخانه ها دارو را گران تر ازقیمت درج شده  می فروشند نیز توضیح داد: در حقیقت پس از تغییر قیمت داروها باید قیمت جدید روی آن درج شود و متأسفانه به دلیل صرفه جویی برخی از شرکت های دارویی قیمت را اصلاح نمی کنند و به همان شکل به فروش می رسانند که این امر اعتراض مردم را پی دارد.

وی به شفا آنلاین گفت: ما برای حل این مشکل سامانه ای را ایجاد خواهیم کرد که مردم بتوانند با مراجعه به سایت سازمان غذاو دارو برای چک کردن و بررسی آخرین قیمت داروها به راحتی به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: