کد خبر: ۵۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور هشدار داد: ایران کشور چاقی است، اما عامل نگران کننده ما سرعت در افزایش بیماری های غیرواگیر در پی اضافه وزن است.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: نه تنها ایران بلکه کل جهان حتی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته مانند کشورهای اروپایی و امریکایی رو به چاقی هستند و میزان شیوع چاقی در آنها از ما بیشتر است.

وی با اشاره به این که چاقی را باید جدی بگیریم، تأکید کرد: همچنین از نظر آموزش همگان، در سیاست گذاری و تولید محصولات غذایی باید کنترل های لازم را اعمال کنیم.

وی درباره تأثیر اطلاع رسانی و توصیه های تغذیه ای رسانه های جمعی در امر جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیروچاقی نیز اظهار کرد: در واقع فعالیت در این زمینه خیلی خوب بوده است؛ رسانه های جمعی ما برنامه های بسیار خوبی در راستای افزایش آگاهی عمومی مردم داشته اند که باید مداوم وهدفمند باشند.

حاجی فرجی یادآور شد: طبق نظرسنجی های به دست آمده،وقتی مردم دغدغه ها و نگرانی هایشان را از سیاست تا سلامت بیان می کنند امتیازی است که نشان می دهد مردم سطح آگاهی اشان افزایش یافته و نگران سلامتی شان هستند.

وی در این باره افزود: این امر نشان می دهد که ارگان های دانشگاهی، مراجع نظارتی و رسانه های عمومی در این زمینه کار خود را خوب انجام می دهند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع کشور خاطرنشان کرد:اما به طور کلی نباید در جهت منفی تبلیغاتی انجام شود. در واقع مردم با داشتن حق انتخاب باید بدانند که برای کاهش ابتلا به آسیب چگونه محصولات غذایی را خریداری، نگهداری و مصرف کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: