کد خبر: ۵۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 18
شفاآنلاین-مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تعداد نیروهای متخصص در حوزه نظارت بر مواد غذایی جهت کنترل این مواد در سطح عرضه ، باید به دو برابر افزایش یابد.
به گزارش شفا آنلاین،هدایت حسینی بیان کرد: شمار ناظران در این حوزه در سازمان غذا و دارو ومعاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشوربه 850 تن می رسد این در حالی است که این تعداد برای کل کشوربسیار ناچیز است و حداقل به دو برابر باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و زیر ساخت های نظارتی اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز براین مساله واقف است و با تاکید برلزوم پررنگ کردن زمینه نظارت، همواره دستورات لازم را جهت کمک برای به کارگیری نیرو ، اختصاص منابع مورد نیاز در حوزه غذا و بخش های نظارتی، داشته اند.



**شورای عالی سلامت و امنیت غذایی متشکل از دست اندرکاران سلامت

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذاو دارو از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی متشکل از تمام ذی نفعان و دست اندر کاران حوزه سلامت خبر داد و گفت: با راهنمایی های مجلس شورای اسلامی و قوانینی که تصویب شده است ، تشکیل این شورا میسر شد.

وی ادامه داد: مقرر شده است فعالیت های این شورا مبنی بر رئوسی که در برنامه توسعه چهارم و پنجم نیز پیش بینی شده است ،انجام شود.

حسینی افزود: در این صورت اجماع قدرتمندی به نفع سلامت شکل خواهد گرفت .ضمن اینکه پیرو آن ، سیاست های کامل سلامت در گستره وسیعی عملیاتی خواهد شد و این ، پتانسیل قانونی و بسیار خوبی است که باید حداکثر بهره را از آن برد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: