کد خبر: ۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاین:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با وجود کاهش نسبی ابتلا به بیماری‌های واگیر، اما گسترش زندگی‌های شهرنشینی و صنایع آلاینده موجب افزایش بیماری‌های غیرواگیر در دو دهه اخیر شده است.
به گزارش شفا آنلاین،داوود رضایی منش تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلیل نبود امکانات کافی و شرایط مناسب زندگی، بسیاری از افراد روستانشین به شهرها مراجعت کرده‌اند که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی برای افراد جوامع شهری شده است. 

وی با اشاره به ارتباط نوع زندگی مردم و بروز بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن، تأکید کرد: با وجود کاهش نسبی ابتلا به بیماری‌های واگیر، اما گسترش زندگی‌های شهرنشینی و صنایع آلاینده موجب افزایش بیماری‌های غیرواگیر در دو دهه اخیر شده است. 

رضایی منش گفت: افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، عصبی، مغزی، کلیوی، کبدی، ریوی، خونی، گوارشی، تنفسی، استخوانی، مفصلی، عضلانی، سرطان و دیابت و چندین بیماری‌ دیگر، نتیجه گسترش زندگی‌های شهری بوده است. 

وی یادآور شد: البته در خصوص بیماری‌های مزمن تنها یک عامل مطرح نیست، بلکه در این زمینه بیش از یک عامل دخیل است. 

رضایی منش خاطر نشان کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی و استرس و فشارهای روحی و روانی، از مهمترین اثرات گسترش زندگی‌های شهرنشینی بوده که همه و همه موجب افزایش شیوع و بروز بیماری‌های مزمن و غیرواگیر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: