کد خبر: ۵۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 16
شفا آنلاين-كودكان علاقه خاصي به مواد غذايي جديدي كه در اختيارشان مي‌گذاريد دارند. اما به دهان بردن هر ماده غذايي براي آنها خوب نيست. درست است كه بايد به‌مرور به كودكان غذاهاي متنوع داد اما نبايد پيش از موعد هر ماده غذايي را در اختيار آنها گذاشت. با ما باشيد تا با چند ماده غذايي نامناسب براي كودكان بيشتر آشنا شويد.

به گزارش شفا آنلاين،براي افراد بزرگسال مصرف بيش از نياز سديم (نمك) باعث بروز اختلالات گوارشي و مشكل فشارخون بالا مي‌شود. در كودكان جذب زياد سديم به كليه‌ها آسيب مي‌رساند. در نتيجه توصيه مي‌كنيم غذاي بچه را با چشيدن، باب ميل خود نكنيد. حتي اگر سبزيجات و گوشت آنها بي‌مزه باشد بهتر است نمكي به آن اضافه نكنيد. اگر از سبزيجات كنسروي استفاده مي‌كنيد حتماً قبل از دادن به بچه آنها را آب بكشيد. 

 
 
 
برخی تصور می‌کنند آبميوه‌ها سرشار از ويتامين‌ هستند. درست است كه آب‌ميوه‌ها ويتامين دارند اما در عين حال حاوي قند زيادي نيز هستند و مصرف آنها براي كودكاني كه ميوه مي‌خورند لزومي ندارد. علاوه بر اين آب‌ميوه‌ها جلوي اشتهاي كودك را مي‌گيرند. بهتر است كه كودكان شير و آب را به عنوان نوشيدني مصرف كنند.
 
 
 
عسل يك ماده غذايي خوشمزه با خواص بالا است اما همين ماده غذايي تنها دليل ابتلا به بوتوليسم در كانادا محسوب مي‌شود. بوتوليسم كودكان به دليل هاگ‌هاي كلستريديوم بوتولينوم به وجود مي‌آيد كه گاهي در عسل‌هاي پاستوريزه و غيرپاستوريزه وجود دارد. زماني كه به كودك عسل داده مي‌شود باكتري‌هاي اين هاگ‌ها رشد كرده و شروع به توليد سمومي مي‌كنند كه باعث توليد انگل مي‌شوند. بنابراين نبايد به كودكان زير يك سال عسل داده شود. 
 
 
 
آجيل‌ها خيلي سفت هستند و خطر بروز خفگي در كودك را بالا مي‌برند. بهتر است كه منتظر بمانيد تا تمام دندان‌هاي كودك در بيايد و سپس به آنها آجيل درسته بدهيد. 
 
 
 
كيوي منبع خوب ويتامين C، پتاسيم و فيبرهاي غذايي است. اما اين ميوه يكي از ميوه‌هاي آلرژي‌زا محسوب مي‌شود. درست است كه توصيه نمي‌شود براي دادن كيوي و مواد غذايي آلرژي‌زا به كودكان منتظر سن خاصي بود اما بهتر است نسبت به هر نوع واكنش آلرژي‌زا بعد از خوردن كيوي توسط كودكان هشيار باشيد.
 
 
 
انگور درسته ليز و گرد است و تقريباً هم‌اندازه گلوي كودك است. اگر كودك شما در سني باشد كه نتواند به‌خوبي هر ماده غذايي را بجود مصرف انگور درسته براي وي خالي از خطر نخواهد بود. چون امكان دارد در گلوي كودك گير كند و مشكل‌ساز شود. بنابراين توصيه مي‌كنيم كه قبل از دادن انگور به دست بچه‌ها، آنها را نصف كرده و داخل بشقابش قرار دهيد. 
 
 
بدن انسان به قند نياز دارد تا به‌خوبي به وظايف خود عمل كند. كودكان كم سن و سال علاقه خاصي به مصرف مواد غذايي شيرين دارند. كربوهيدرات‌ها در مواد غذايي متعددي مانند ميوه‌ها، سبزيجات و غلات وجود دارند. بهتر است كه قند زيادي به برنامه غذايي كودك اضافه نكنيد. بعدها كه كودك بزرگ‌تر بشود مي‌تواند 
در حد تعادل از قند استفاده كند.
 
 
 
كودكان زير دو سال در مقايسه با بزرگسالان بيشتر در معرض مسموميت‌هاي غذايي قرار مي‌گيرند. به همين دليل نيز بايد از دادن ماهي‌هاي خام و سوشي به كودكان بپرهيزيد.




آرمان




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: