کد خبر: ۵۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
نایب رییس کمیسون اقتصادی؛
شفاآنلاین-نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمترین دستاورد مذاکرات سوئیس این بود که حق هسته ای ایران اثبات و به رسمیت شناخته شد و بیشترین دستاورد این بود که ایران اجماع جهانی علیه خود را مدیریت و طرف اروپایی و بخش عمده ای از جهان را متوجه خود کرد.
به گزارش شفا آنلاین،ابوذر ندیمی با تاکید براینکه باید قبول کنیم در این دور مذاکرات موفق عمل کردیم، افزود: موفقیت آمریکایی ها طی سالهای گذشته تحمیل تحریم های جهانی و اروپایی علیه ایران بود که این توافق به برداشته شدن این تحریم ها کمک کرد.

وی با بیان آنکه بخاطر موضع گیری های نامناسب در سال های گذشته تحریمهای متعددی از سوی سازمان ملل، شورای امنیت و اروپا بر ایران تحمیل شد، اظهار داشت: البته آمریکایی ها پیشتر نیز تحریم هایی را به کشور ما تحمیل کرده بودند که با قطعی شدن بیانیه سوئیس و موفقیت مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 بخش اول تحریم ها یا تحریم های سازمان ملل، شورای امنیت و اروپا رفع خواهند شد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه دولت آمریکا تغییر می کند یا امریکایی ها بعدا چه اقدامی انجام خواهند داد و یا آنکه کنگره چه مخالفت یا تصمیمی خواهد گرفت، خیلی برای ما اهمیت ندارد چرا که ما به هدف اصلی حود در این مذاکرات دست یافته ایم.

وی تاکید کرد: حتی با وقوع برخی رخدادها در آمریکا و تاثیر آن بر مذاکرات سوئیس؛ مشکل خاصی برای ایران ایجاد نخواهد شد چرا که تازه برمی گردیم به دهه 59 و 60 که آمریکا ما را تحریم کرد و تاکنون هم ادامه دارد ولی ما به دنبال خروج از تحریم ها از نوع جهانی و اروپایی آن بودیم که در این راستا بسیار موفق عمل کرده ایم.

این نماینده مجلس با بیان آنکه اگر تحریم های نوع آمریکایی نیز برداشته شود، خوشحال می شویم، افزود: اما هیچ نگرانی در رابطه با تغییر دولت امریکا، تغییر سیاست ها یا فشار کنگره نداریم چرا که در راستای مباحث اقتصاد جهانی همین اندازه موفقیت برای ایران دستاورد بزرگی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: عملا در پی بیانیه منتشر شده اخیر که امید است به توافق جامع بینجامد، اتفاق مطلوب، اثبات حق فعالیت هسته ای بود و اینکه قبلا مطرح می کردند نباید فعالیت کنیم، عملا اعتبار خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: اگرچه تصمیماتی گرفته شد ولی قرارداد نهایی قابل نقد است و نباید مذاکره تحت تاثیر قرار بگیرد و به نظر می رسد حتی نگرانی هایی که از باب احتمال تعطیلی برخی مراکز یا ایجاد موانع در حوزه توسعه وجود داشت نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به نگرانی برخی نمایندگان در خصوص بیانیه سوئیس نیز گفت: اصل قضیه آن است که این مذاکرات خود را تابع سیاست های حاکم بر جمهوری اسلامی می داند و هر آنچه سران و مسئولان نظام تصمیم بگیرند، در مذاکرات پیگیری می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: اطمینان لازم برای نمایندگان ایجاد شد که این بیانیه براساس ضرورت و تفاهم ملی بوده و مفاد آن، مورد تایید نظام است و مسئولان نیز در کلیات آن توافق دارند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: