کد خبر: ۵۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
شفاآنلاین_با دستاورد جديد دانشمندان مکزيکي در ابداع يک برچسب پوستي جديد، زخم هاي سوختگي در آينده با نصف زمان کنوني التيام خواهند يافت.

به گزارش شفاآنلاین،اين امر با برچسب زيست تخريب پذيري ممکن مي شود که سلول هاي پوستي کشت داده شده در آزمايشگاه را مستقيماً به محل زخم اعمال مي کند.


 محققان دانشگاه خودمختار ملي مکزيک (UAEM) و مرکز تحقيقات علمي يوکاتان در تحقيقات خود، کراتينوسيت هايي را که در آزمايشگاه رشد داده شده بودند ايزوله و سپس به اين برچسب پانسمان مانند اعمال کردند. کراتينوسيت سلول اصلي سازنده اپيدرم است.

    زماني که اين برچسب روي زخم هاي سوختگي قرار مي گيرد، سلول ها را درست به مکان زخم اعمال مي کند؛ سلول ها در اين محل، پروتئين هاي تحريک کننده رشد پوست را تحريک مي کنند.

    زماني که اين ماده به زخم هاي سوختگي کوچک در خرگوش و موش اعمال شد، زمان التيام آن ها تا 50 درصد کاهش يافت. چون اين برچسب از لحاظ زيستي به آساني در مکان زخم تجزيه مي شود، نيازي به تعويض آن وجود ندارد.

    دانشمندان هم اکنون به دنبال آزمايش اين برچسب زيستي روي حيوانات بزرگ تر و سپس انجام آزمايشات باليني روي انسان ها هستند. قرار است شرکت مکزيکي Rubio Pharma and Associates اين ماده را تحت نام Epiderm-pro تجاري سازي کند.
     
روزنامه ايران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: