کد خبر: ۵۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
شفاآنلاین-رهبر خارجي سازمان بهداشت جهاني در مراقبت ايمن با قدرداني از تلاشهاي ايران در پيشگيري از عفونتهاي بيمارستاني اظهار داشت: اقدامات انجام شده در اين کشور الگويي براي بسياري از کشور ها به شمار مي رود.
به گزارش شفا آنلاین،پرفسور ديدير پيتت در نشست خبري کنگره بين کنگره بين المللي استراتژي هاي پيشگيري براي عفونتهاي مرتبط با مراقبت از بيمار که به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود با بيان اينکه اصول پيشگيري از عفونتهاي بيمارستاني و بهداشت دست با استفاده از الکل از 20 سال پيش در دنيا آغاز شد اظهار داشت: اقدامات موثر در کنترل عفونتهاي بيمارستاني از سال 2006 در مراکز درماني ايران آغاز شد و در طي اين مدت اقدامات موثري در بهداشت دست در اين کشور صورت گرفته است.

رييس کنترل عفونت بيمارستانهاي دانشگاهي ژنو سوييس خاطر نشان کرد:‌تفاوتي که در خصوص اقدامات پيشگيرانه در زمينه کنترل عفونت در ايران نسبت به ساير کشورها وجود دارد، روحيه فعال و پيگيرانه است که اين امر نقش موثري در کاهش عفونتهاي بيمارستاني داشته است.

پرفسور ديدير پيتت افزود: در حال حاضر اقدامات کنترل عفونت بيمارستاني مي تواند براي کشورهايي در قاره آسيا، آفريقا و حتي اروپا به عنوان يک الگو باشد.

وي با اشاره به اينکه عفونتهاي بيمارستاني سالانه مي تواند موجب مرگ 15 ميليون نفر در جهان شود خاطر نشان کرد: با استفاده از مايع شستشوي حاوي الکل در مراکز درماني مي توان اين ميزان را به نصف کاهش داد.

رهبر خارجي سازمان بهداشت جهاني در مراقبت ايمن با بيان اينکه رعايت بهداشت دست به تنهايي براي پيشگيري از عفونتهاي بيمارستاني کافي نيست و در اين ميان نقش آموزش و ترويج فرهنگ و دانش بهداشت غير قابل انکار است خاطر نشان کرد: در حال حاضر 179 کشور جهان از 196 کشور بر اساس راهنماهای بالینی سازمان بهداشت جهاني اقداماتي را در راستاي کنترل عفونت و بهداشت دست در بيمارستانها به اجرا مي رسانند.

پرفسور ديدير پيتت تصريح کرد: بايد به گونه اي در زمينه کنترل عفونت بيمارستاني فعاليت شود که عامه مردم  از آن مطلع بوده تا جايي که زماني به بيمارستان و يا کلينيک هاي درماني مراجعه مي کنند از پزشک و يا پرستار خود بخواهند نسبت به بهداشت دست توجه داشته باشند.

رييس کنترل عفونت بيمارستانهاي دانشگاهي ژنو سوييس با اشاره به نگارش کتاب دست هاي پاک نجات بخش زندگي به نويسندگي پرفسور کروزت در زمينه عفونتهاي بيمارستاني و بهداشت دست اظهار داشت: اين کتاب تا کنون به 12 زبان زنده دنيا ترجمه شده و هزينه هاي ناشي از فروش آن نيز صرف اقدامات صلح طلبانه و توزيع بطري هاي حاوي محلول بهداشت دست در کشورهاي کمتر توسعه يافته و نيازمند مي شود.

کنگره بين المللي استراتژي هاي پيشگيري براي عفونتهاي مرتبط با مراقبت از بيمار 25 الي 27 فروردين به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حال برگزاري است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: