کد خبر: ۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 07
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس هیئت مدیره انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشور، بیماری های اضطرابی، انواع ترس های غیر مرضی، استرس، افسردگی های خفیف، کابوس های شبانه، اختلالات عادتی مانند عادت به استعمال دخانیات را موارد خوبی برای انجام هیپنوتیزم در حوزه روانپزشکی برشمرد.

دکتر علی شریفی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: تاکنون چند هزار نفر از درمانگران رشته های مختلف دراین زمینه آموزش دیده اند. اما  فکر می کنیم  باید همه درمانگران ایران را با هیپنوتیزم آشنا کنیم که البته کار سخت وبزرگی است.


وی درباره دخالت افراد ناصالح وغیرکارشناس درامور هیپنوتیزم هم گفت:به طورقطع دراین زمینه مسایل ومشکلاتی وجوددارد.همانطورکه برای نمونه با این که ارتوپدها وجود دارند اما شکسته بندهای محلی هم دراین کار تخصصی دخالت می کنندکه دربرخی مواقع عواقب جبران ناپذیری هم به دنبال دارد.پس وظیفه  نهادهای نظارتی مربوطه است که  به سوء استفاده هایی که درزمینه امور طبی می شود رسیدگی دقیق وجدی کنند.

‫هیپنوتیزم‬‎ ile ilgili görsel sonucu

این روانپزشک تأکید کرد: انجمن ما نهاد اجرایی نیست و نمی تواند در مورد جلوگیری از دخالت افراد ناصالح درزمینه هیپنوتیزم اقدام مستقیم کند. اما به نظرم  وظیفه قوه قضائیه؛ وزارت بهداشت، معاونت های درمان و سلامت دانشگاههای  علوم پزشکی است که با همکاری نیروی انتظامی دراین باره نظارت عمیق تری داشته باشند.

درمان با هیپنوتیزم قطعی است؟

 وی در پاسخ به این که درمان با هیپنوتیزم قطعی است یا نه، بیان کرد: هیچ چیز در جهان قطعی نیست.حال آنکه درمانگران سعی می کنند به انسان کمک کنند اما بسیاری از اوقات به دلیل پیچیده بودن انسان برای ایجاد نتیجه بهتر لازم به انجام درمان های چند وجهی نیز وجود دارد.

شریفی توصیه کرد: مردم در صورت مشاهده تابلو درمان با هیپنوتیزم، حتمأبررسی  کنند که آن درمانگر از انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشور که تنها نهاد رسمی این کار است، گواهینامه رسمی دوره هیپنوتیزم را دریافت کرده یا نه؟چراکه  فرد فاقد گواهی معتبر حق انجام درمان با هیپنوتیزم را ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: