کد خبر: ۵۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس هیئت مدیره انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی کشور با بیان این که هیپنوتیزم و احضار ارواح هیچ ربطی بهم ندارند، گفت: پدیده های توجیه نشده مانند احضار ارواح وجودشان زیرسوال است چه رسد به این که با یک پدیده علمی مانند هیپنوتیزم نیز ربط داشته باشند.

دکتر علی شریفی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: هیپنوتیزم یک حالت طبیعی از حالات مغز انسان است که با توجه و تمرکز، انفکاک ذهنی و افزایش تلقین پذیری توام است و به طور معمول در شرایط نرمال زندگی روزمره رخ می دهد.

وی ادامه داد: برای نمونه زمانی که فرد مجذوب یک فیلم می شود و حواسش به اطراف نیست یا در حال رانندگی است اما آن رافراموش می کند. یا هنگام صحبت کردن با کسی به رغم سرتکان دادن حواسش نیست و... به عنوان هیپنوتیزم روزمره نامیده می شوند.

‫هیپنوتیزم‬‎ ile ilgili görsel sonucu

به گفته متخصص اعصاب روان ،حال همین پدیده نرمال یعنی هیپنوتیزم را می توان ایجاد و در افراد از آن استفاده کرد. هیپنوتیزم یک پدیده نرمال مغز انسان است و هیچ ربطی با سایکولوژی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن هیپنوتیزم بالینی سعی می کند به درمانگران رشته های مختلف در مورد استفاده از هیپنوتیزم نیز راهکار دهد، که چطور از هیپنوتیزم بالینی در رشته و کار خودشان استفاده کنند.ما معتقدیم هیپنوتیزم یک مقوله به شدت مربوط به درمان است و به طور اساسی غیردرمان گران اجازه یا صلاحیت ورود به هیپنوتیزم را ندارند.

شریفی در پاسخ به این که فرهنگ استفاده از هیپنوتیزم در کشور ما جا افتاده یا نه، توضیح داد: ما سعی خود را در این خصوص کرده ایم و نسبت به 20 سال پیش که این کار تازه شروع شده بود وضعیت خیلی بهتر شده است. در گذشته حتی درمانگران هم هیپنوتیزم را نمی شناختند اما الان چندهزار درمانگر دراین باره آموزش دیده اند.

وی تأکید کرد: همچنین سعی داریم تا در صورت ایجاد فرصت از طریق رسانه های مختلف، مطبوعات و صدا و سیما به عموم مردم در مورد هیپنوتیزم علمی و بالینی آگاهی دهیم تا گرفتار هیپنوتیزم های غیر علمی، ناشیانه ،آماتور و فاقد صلاحیت نشوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: