کد خبر: ۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 11
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد:
شفاآنلاین-مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال 93 سازمان تأمین‌اجتماعی در هر ماه 3 هزارو 500 میلیارد تومان پرداختی داشته که این رقم معادل کل اعتبار هدفمندی یارانه‌ها و کل درآمد مالیاتی کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید تقی نوربخش در جلسه شورای رفاه و تأمین‌اجتماعی استان یزد با بیان این مطلب، افزود: تمام تلاش تیم تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی در این مدت برای خارج کردن سازمان از حاشیه‌های مختلفی بود که  ارتباطی به مأموریت و وظایف تأمین اجتماعی نداشت و این سازمان را درگیر کرده بود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 92 با کسری بودجه قریب به 5 هزار میلیارد تومان مواجه بود و با توجه به مأموریت سازمان که حتی یک روز هم نمی‌تواند پرداخت مستمری و درمان را با تأخیر انجام دهد، اظهار داشت : این موضوع برای چنین سازمان بزرگی یک چالش مهم بود وخوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و با یاری خداوند توانستیم با موفقیت این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: : پرداخت به موقع تعهدات در شرایطی اتفاق افتاد که در سال 93 دولت و کشور تحت فشارهای شدید اقتصادی به سر می‌برد و کارفرمایان و تولید و صنعت با مشکل جدی روبرو بودند .

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ارتقاء سطح معیشت مستمری بگیران از جمله موضوعات مهمی بود که با  افزایش 25 درصدی حقوق آنان انجام شد و این امر در حالی صورت گرفت که در سال 93 تورم معادل 15 درصد بود و این اقدام طی 20 سال گذشته بی‌نظیر بود .

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال 93 با رشد 48 درصدی هزینه‌های درمانی روبرو بودیم افزود: با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین خدمات تأمین‌اجتماعی در بخش درمان است و با توجه به اجرای طرح نظام تحول سلامت، در حال حاضر فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان در بخش دولتی تنها 6 درصد است و تمامی هزینه‌های سرطان ، تالاسمی و کلیوی توسط سازمان پرداخت می‌شود .

دکتر نوربخش اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف قانونی و ذاتی تأمین‌اجتماعی درمان است در سال 93 به اندازه 10 سال گذشته تجهیزات و آمبولانس و به اندازه 20 سال گذشته دستگاه سی‌تی اسکن خریداری شده و 36 پروژه را در دهه فجر سال 93 افتتاح کرده ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر بحث رفاه اجتماعی ، آن را از موضوعات مهم در دستور کار سازمان بر شمرد و گفت : به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و رفاه اجتماعی تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست.

 وی افزود: مهمترین برند سازمان تأمین‌اجتماعی جلب اعتماد مردم است که به امید خدا با صداقت در امر و تولید و ارائه خدمات مناسب، اعتماد مردم را بیش از گذشته به دست خواهیم آورد .

درمانگاه تأمین اجتماعی اردکان یزد به پلی‌کلینیک تخصصی ارتقاء یافت

با حضور دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ، درمانگاه تأمین اجتماعی اردکان یزد به پلی‌کلینیک تخصصی ارتقاء یافت .

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم ارتقاء درمانگاه شهرستان اردکان با اشاره به این که ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان است، افزود: ارتقاء این درمانگاه به پلی‌کلینیک تخصصی به واسطه همین وظیفه و با توجه به تعداد بالای بیمه‌شدگان شهرستان اردکان صورت گرفته است.

دکتر سید تقی نوربخش اظهار داشت: با توجه به کمبود پزشک متخصص امیدواریم با موافقت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در زمینه فعالیت پزشکان تمام وقت و اعضای هیأت

علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، تأمین پزشک این پلی‌کلینیک نیز انجام شود .

وی تصریح کرد: با توجه به ارتقاء چارت تشکیلاتی این درمانگاه نیروی مورد نیاز پلی‌کلینیک در اولین فرصت و طی آزمون استخدامی جذب و به کارگیری خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به آغاز به کار عملیات احداث انستیتو کنسر و بزرگترین مرکز سرطان شامل جراحی های سرطان ، رادیوتراپی ، شیمی درمانی و دیگر بخش‌های مهم مورد نیاز این مرکز، گفت: این امر با توجه به پتانسیل‌های درمانی و کادر فوق تخصصی استان یزد دیده شده، که کار بسیار بزرگ و خدمت ویژه‌ای به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است که هزینه‌های کمرشکنی را از دوش بیمه‌شدگانی که دچار این بیماری‌ صعب‌العلاج شده‌اند را برخواهد داشت و ظرف 36 ماه به مرحله خدمت رسانی خواهد رسید .

وی همچنین به افتتاح درمانگاه تخصصی شهرستان تفت وآغاز عملیات اجرایی پلی‌کلینیک شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی درمانگاه شهرستان ابرکوه، توسعه ساختمان پلی کلینیک اردکان و همچنین ارتقاء درمانگاه شهرستان میبد باشیم .

دکتر نوربخش ضمن اعلام این که طبق توافقات انجام شده با وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کلیه مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های بستری بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی به صورت رایگان درمان خواهند شد و این موضوع تا 2 ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: