کد خبر: ۵۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفاآنلاین - نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از واقعه ای که برای دو پسر نوجوان عمره گزار ایرانی در فرودگاه جده عربستان پیش آمد، انتظار این بود سفیر عربستان از ایران اخراج شود و لازم است که در این زمینه برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش شفاآنلاین عبدالرضا مصری روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که در جوار بارگاه امامزاده باقر(ع) بیستون برگزار شد، بشدت از رفتار ماموران متخلف سعودی انتقاد کرد و گفت: حرکت قبیح ماموران سعودی غرور ملت ایران را جریحه دار کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت باید اقدامات جدی تری در قبال توهین صورت گرفته به زوار ایرانی از خود نشان می داد، گفت: یکی از این اقدامات لغو کلیه پروازهای زوار عمره گذار ایرانی به عربستان بود که متاسفانه انجام نشد.

مصری ادامه داد: سفر حج عمره عملی مستحب است که اگر انجام هم نشود گناهی بر کسی نوشته نمی شود و به جای هزینه ای که برای این عمل مستحبی صورت می گیرد می توان صدها عمل واجب انجام داد.

وی خواستار تحریم سفرهای حج از سوی مردم ایران به منظور متنبه کردن عربستان شد و گفت: باید کاری کنیم که آنها مجبور به عذرخواهی رسمی از ملت ایران شوند.

این نماینده مجلس در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: باید از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت شود چرا که آنها اکنون نماینده ملت بزرگ ایران هستند.

مصری با قدردانی از زحمات و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای و شخص دکتر ظریف وزیر امور خارجه گفت: در جریان مذاکرات هسته ای ایران در یک کفه ترازو و سران 5+1 در کفه دیگر ترازو قرار داشتند که این حکایت از قدرت بالای نظام از لحاظ سیاسی دارد.

وی ادامه داد: پس از مذاکرات هسته ای یک آسیب مشاهده شد و آن بزرگنمایی عده ای و سیاه کاری عده ای دیگر در خصوص نتایج مذاکرات بود که باید بدانیم هردوی آنها برای نظام مناسب نیست و نه باید به گونه ای رفتار کنیم که غربی ها فکر کنند بسیار خوشحالیم و نه به گونه ای صحبت کنیم که زحمات و تلاشهای بسیار زیاد تیم مذاکره کننده هسته ای پایمال شود.

مصری در پایان گفت: اگر کسی انتقادی دارد می تواند با ارائه پیشنهاد آن را مطرح کند وگرنه انتقادی که جنبه تخریب داشته باشد فایده ای ندارد.


ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: