کد خبر: ۵۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفا آنلاين- مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی از زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،فرشته سلجوقی امروز 20 فروردین ماه در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شده است اما متاسفانه آسیب‌های اجتماعی بیشتر زنانه شده و مسئول این اتفاق فقط یک یا چند دستگاه متولی نیستند.

وی ادامه داد: محور هر جامعه انسان است و زنان نیمی از جمعیت انسانی و مولد جامعه را تشکیل می‌دهند که اگر نگاه حمایتی و پشتیبانی به آن‎‌ها نداشته باشیم این طیف از جامعه مصرف‎‌کننده و سربار توسعه خواهد شد.

سلجوقی با اشاره به اینکه برای رشد جامعه باید مدیریت زنان را مورد توجه قرار دهیم گفت: جامعه زنان در کشور به دو دسته تقسیم می‌شود یکی زنان فرهیخته و کارآفرین و دیگری زنان سرپرست خانوار و آسیب‌دیده که برای جبران فاصله بین این دو طبقه باید به رشد اعتماد به نفس گروه دوم کمک شود.

سلجوقی آموزش زنان را آموزش به خانواده دانست و افزود: آموزش زنان به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه از 55 سال قبل مورد توجه قرار گرفته است، برای پرداختن به این مهم باید به نقش‌های متفاوت زنان در جامعه توجه کرد و آنان را در تمام امور مشارکت داد.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در امور جامعه به معنای نفی خانه‌داری نیست، اظهار کرد: مشارکت با اشتغال متفاوت است جامعه باید به سمتی برود که خانه‌داری را یک شغل دانسته و این را بداند که نتایج حاصل از درآمد خانه‌داری زنان حتی از درآمد فروش نفت نیز بالاتر است.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی پیشرفت، آزاداندیشی و تعالی را از دستاوردهای انقلاب برای زنان دانست و گفت: زنان مدیر پنهان و فرهنگی خانواده هستند که آینده جامعه توسط آنان رقم می‌خورد و باید به عنوان رکن عاطفی به آنان توجه کرد.

وی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبیین اقتصاد مقاومتی نیز، خاطرنشان کرد: زنان باید به طور جدی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند و به این باور که آنان مالک اشیا هستند نه اشیا مالک آنان، برسند.

سلجوقی شیوه زندگی عقلانی را یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: زنان عامل تکریم خانواده هستند و فرزندان باید در دامان مادرانی رشد کنند که به پیشرفت جامعه فکر می‌کنند.

سلجوقی همچنین از تدوین برنامه‌های مربوط به زنان در دفتر استانداری خبر داد و عنوان کرد: این برنامه با هدف تقویت و توسعه زنان در عرصه خانواده و جامعه تدوین شده و شامل 12 هدف کلی که 90 برنامه جزئی دارد، می‌شود.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: