کد خبر: ۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 08
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران گفت: تأثیرعمیق و مثبت توافق نهایی هسته ای بر روان افراد جامعه زمانی مشخص می شود که تحریم ها برداشته و قیمت ارز نیز کاهش یابد.

دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر باید مشاهده کرد که به دنبال این تفاهم نامه میزان تأثیرگذاری بر رفاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی مردم نیز چقدر است.

وی ادامه داد: در واقع این پول هایی که قرار است آزاد شود باید به سفره مردم بیایند و هرچه امنیت اقتصادی، اجتماعی و رفاهی خانواده ها افزایش یابد به همان نسبت وضعیت روانی آنها هم بهتر می شود.ضمن اینکه هر چه رفاه اجتماعی،امنیت اجتماعی و تنگدستی در سطح جامعه گسترش یابد به تبع آن وضعیت روانی مردم هم آسیب خواهد دید.

Image result for ‫توافق هسته ای لوزان‬‎

این روانشناس در پاسخ به سوال دیگر شفا آنلاین که" برای حفظ آرامش نسبی مردم به دنبال تواقفات هسته ای وظیفه دولتمردان وکارشناس ها وسیاسیون چیست"، توضیح داد: روزی آقای احمدی نژاد- رئیس جمهور سابق ایران- گفت که پول نفت را سر سفره مردم می آوریم در حالی که این ادعا فقط در حد حرف بود.در حالی که باید روشن شود، دلارهایی که آزاد می شوند به کارخانه ها وتولید،مزرعه های کشاورزی و دامداری های پیشرفته و... نیز تبدیل شوند.اما متأسفانه در حال حاضروضع بازار کار وحشتناک است، در حالی که با ایجاد شرایط کار، قاچاق، اعتیاد، طلاق و دزدی وسایرآسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابند.

به گفته غفاری برای ایجاد شرایط کار در کشور باید سرمایه ها در تولید به کار بسته شود و ما باید مسائل مان را با کشورهای دیگر حل کنیم.زیرا هر چقدر که جامعه به آرامش برسد با ورود سرمایه های خارجی بیشتر به ایران به ایجاد کار نیز کمک خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما باید به تدریج نگاهمان را به نگاه نزدیک با کشورهای دیگر سوق دهیم نه نگاه فاصله ای.

وی در باره نقش رسانه ها درزمینه انعکاس اخبار مرتبط با توافقات هسته ای نیزاظهار کرد: در واقع رسانه ها باید آمار را از وضعیت قبل و بعد از این تفاهم منتشر کنند که آیا میزان تورم و طلاق و سایر مسائل ومشکلات کاهش یافته یا نه؟ همه این ها شاخص هایی است که از نظر یک روانشناس و روانپزشک نشان می دهد که جامعه به سلامت نزدیک شده یا نه؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: