کد خبر: ۵۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 07
شفاآنلاین :باقر لاریجانی در مراسم معارفه خود به عنوان معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد کشور را به مرجعیت علمی در منطقه و دنیا تبدیل می کند.

به گزارش شفاآنلاین،وی با بیان اینکه یکی از مسوولیت های مهم وزارت بهداشت همواره آموزش پزشکی است، افزود: اکنون 160 هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند که 35 هزار نفر از آنان در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود 160 هزار دانشجوی پزشکی، حدود 60 دانشگاه و دانشکده پزشکی و 200 رشته مقطع در کشور فعالیت می کنند که این می تواند منشاء تحولات و پیشرفت ایران باشد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم آموزش های متناسب با شرایط کشور را گسترش دهیم، توجه بیشتری به اخلاق پزشکی داشته باشیم و برای اینکه در منطقه و دنیا به عنوان مرجع علمی مطرح شویم نیروی انسانی متعهد و متخصص را تربیت کنیم.

لاریجانی، داشتن برنامه مدون را لازمه موفقیت دانست و گفت: اسناد بالا دستی مانند سیاست های سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، سند توسعه علمی کشور، سند تحول سلامت و سند های علمی وزارت بهداشت می تواند در ارائه راهکار ها و قدم برداشتن به سوی پیشرفت مؤثر باشد.



** سند آمایش سرزمین تضمین کننده عدالت آموزشی

معاون وزیر بهداشت، سند آمایش سرزمین را تضمین کننده عدالت آموزشی برشمرد و گفت: برای رسیدن به عدالت آموزشی باید وضعیت موجود را شناسایی کنیم و در کنار آن چالش های جدی را که در دهه گذشته وجود داشته بشناسیم تا بتوانیم با استفاده از تکنیک های جدید دنیا به سرعت به سوی عدالت و توسعه اموزشی حرکت کنیم.

لاریجانی افزود: باید از فناوری های روز دنیا در پزشکی استفاده کنیم به عنوان نمونه استفاده گسترده از فناوری نانو در ایران به این دلیل بود که در کشور آموزش آن به خوبی ارائه شد، همچنین باید شبکه ای نیرومند از دانشگاه ها جهت هم افزایی و بومی سازی دانش، ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جایگاه سلامت در کشور تقویت شده و این به همت ریاست محترم جمهور و وزیر بهداشت بوده که سلامت یکی از محوری ترین مسائل کشور شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه بنده با سابقه ای حدود دو دهه در وزارت بهداشت و دانشگاه، خود را محتاج هدایت و راهنمایی های اساتید و دست اندرکاران حوزه آموزش پزشکی می دانم و سعی دارم در این راه بدون توجه به مسائل حاشیه ای، خدمتگزار حوزه سلامت باشم.

لاریجانی افزود: دانشگاه های دولتی و غیردولتی همواره کانون اجرایی برنامه های آموزش سلامت هستند و هیچ معیاری به جز گسترش برنامه های آموزشی برای آنها وجود ندارد ضمن اینکه از پیشنهاد و کمک کارشناسان و متخصصان استقبال می کنم.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای دکتر ضیایی در جمعیت هلال احمر ایران از استاد یلدا ، استاد پیشکسوت خود تقدیر و تشکر کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: