کد خبر: ۵۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 06
شفاآنلاین:در حالی که یکی از مسئولان سازمان نظام پزشکی اخیرا در گفتگو با خبرگزاری ها مردم و رسانه ملی را تهدید به تجمع پزشکان کرده بود، شفاف سازی سنجیده رسانه‌های کشورمان باعث شد این سازمان، ترغیب پزشکان به تجمع اعتراض آمیز بردارد.

به گزارش شفاآنلاین از جام جم آنلاین، از اواسط نوروز امسال و همراه با پخش سریال « در حاشیه » که مهران مدیری آن را کارگردانی می کند سازمان نظام پزشکی اقدام به نظر سنجی از پزشکان برای تجمع اعتراض آمیز کرد. این نظرسنجی البته بی طرفانه نبود به طوری که این سازمان حتی در سوال رای گیری اش که درباره توهین آمیز بودن یا نبودن سریال « در حاشیه » مطرح کرد، این سریال را با صفت « هتاکانه » معرفی کرده بود.

Image result for ‫نظام پزشکی‬‎

حال آن که در یک رای گیری بی طرفانه ، نباید از صفات با جهت گیری استفاده شود. اقدامات سازمان نظام پزشکی البته به اینجا ختم نشد و پس از آن یکی از مسئولان این سازمان با تکیه بر نتایج رای گیری تهدید کرد که پزشکان می توانند تجمعی در اعتراض به این سریال داشته باشند. طبیعتا اگر موافقان سریال نیز سعی می کردند تجمعی اعتراض آمیز داشته باشند یا طرفداران آن نیز قصد داشتند از این دست رای گیری ها برگزار کنند شاید چالش و درگیری ها ادامه پیدا می کرد اما سیاست رسانه ملی و جام جم و برخی رسانه های دیگر، این نبود و به همین خاطر بدون تحریک موافقان و مخالفان ، از راه انتشار نقدها و گزارش های مختلف اقدام به شفاف سازی درباره اهداف واقعی سریال کرد که همان ، انتقاد از برخی پزشکان متخلف بود و نه همه پزشکان خدوم کشور.

حال به نظر می رسد که این شفاف سازی ها تا حد زیادی به نتیجه رسیده و برای جامعه پزشکی نیز روشن شده است که هدف واقعی سریال چیست و جمعیت مورد نظر نویسنده این طنز کلاهبردارانی هستند که خودشان را پزشک جا زده اند و منظور اصلی سریال تلاش برای نشان دادن رفتار نامناسب و کجروی های برخی از پزشکان متخلف و قانون شکن است که عملکرد نامناسب شان را نباید به کل جامعه پزشکی نسبت داد.

گواه نتیجه دادن این شفاف سازی ها این است که بالاخره سازمان نظام پزشکی هم رای گیری جهت دار و تحریک کننده اش را از روی سایت این سازمان برداشته است تا به جای تنش زایی، به مردم و پزشکان اجازه دهد، این سریال طنز را تماشا کنند و از قضاوت های شتابزده فاصله بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: