کد خبر: ۵۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 06
رییس کارگروه کاهش تقاضای مبارزه با موادمخدر بیان کرد:
شفاآنلاین-رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برداشتن تحریم ها تاثیر جدی و مثبت در امر مقابله با موادمخدر دارد.
به گزارش شفا آنلاین،سعید صفاتیان فروش ادوات و دادن اطلاعات را دو نکته مهم در امر مقابله با مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرد که تحریم ها تاثیری منفی بر آنها دارند.

وی در رابطه با تحریم ادوات در حوزه مواد مخدر اظهارداشت: در این بخش،مواردی همچون تامین سگ های مواد یاب، لوازم الکترونیک، دوربین های دید در شب و سایر تجهیزات و ادوات کشف موادمخدر شامل تحریم است.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش تقاضا نیز برای تهیه داروها، لوازم و روش های آزمایشگاهی با مشکلات جدی تحریم مواجه هستیم. به عنوان مثال در بخش روش های آزمایشگاهی تنها از طریق آزمایش ادرار نمی توان مثبت بودن موارد اعتیاد را تشخیص داد زیرا روش های دیگری از جمله تشخیص از طریق مو و بزاق دهان نیز امکان پذیر است که ما در این زمینه نیز در تحریم بوده ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که با برداشتن تحریم ها استفاده از روش های مختلف تشخیص موارد اعتیاد آسان تر شود.

صفاتیان افزود: همچنین با کاهش قیمت دلار ، سود ناشی از قاچاق موادمخدر نیز کاهش می یابد و این کاهش سود ، قاچاقچیان خرد را از عرصه قاچاق خارج و درآمد قاچاقچیان کلان را هم کمتر می کند.

رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به فعالیت گروهی تحت عنوان گروه مینی دوبلین، متشکل از کشورهای اروپایی در زمینه مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و اظهارداشت: با برداشتن تحریم ها این گروه بهتر می تواند به کشورمان در رابطه با مقابله با مواد مخدر کمک کند.

صفاتیان تاکید کرد: در صورت برداشتن تحریم ها ، سرمایه گذاری در حوزه درمان، پیشگیری، برگزاری دوره های تخصصی و شرکت در کنگره های بین المللی و دعوت از افراد از سطوح اجرایی جهان به کشورمان نیز امکان پذیر می شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: