کد خبر: ۵۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
اقدامات سازمان امداد و نجات تشریح شد:
شفاآنلاین-سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: کاهش ۶۶٫۷ درصدی فوتی های حین انتقال به مراکز درمانی نشان از تاثیر آموزش ها و عملکرد خوب تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناصر چرخساز در نشست خبری تشریح فعالیت های جمعیت هلال احمر در ایام نوروز، گفت: آمار  و ارقام جمع آوری شده حاکی از آن است که در برخی از عملیات ها به دلیل حضور به موقع امدادگران و نجاتگران حوادث کاهش چشمگیری داشته است.

وی به هم افزایی میان هر سه سازمان جوانان، داوطلبان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: برای اجرای طرح های ملی قبل از فرا رسیدن نوروز جلسات متعددی برگزار و بخشنامه های مختلفی ابلاغ شد و این امر باعث شد تا در برخی از استان ها خلاءهای موجود کاهش چشمگیری داشته  و هم افزایی افزایش یابد.

چرخساز با تاکید بر اینکه تعداد پایگاه های ثابت، سیار و موقت امداد و نجات با ۱۳ درصد رشد مواجه بوده است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۵۰ پایگاه ثابت، موقت و سیار  در سراسر کشور پوشش امداد و نجات کشور را بر عهده داشتند؛ علاوه بر آن ۱۷ فروند بالگرد در سراسر کشور پوشش امدادهوایی را بر عهده داشتند.

۵۱۰ سورتی پرواز بالگردهای هلال احمر

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان تعداد مصدومانی که در طول اجرای طرح با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند، اذعان کرد: ۶۴ مصدوم در زمان اجرای طرح امداد و نجات نوروزی به وسیله بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی در مورد عملیات و خدمات انجام شده از سوی سازمان امداد و نجات نیز یادآور شد: ۵ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات و خدمات شامل امدادهای جاده ای، کوهستانی، ساحلی، کولاک، سیل، آبگرفتگی، مراجعات حضوری و ارائه خدمات به کاروان های راهیان نور  صورت گرفت که ۵۵ درصد عملیات و ۴۵ درصد  خدمات بوده است.

چرخساز ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲٫۳ درصد در انجام عملیات و خدمات امداد ونجات رشد داشته که از این میزان یک درصد در انجام عملیات و ۳٫۹ درصد در ارائه خدمات با رشد مواجه بوده است.

وی با اعلام اینکه اصفهان، مازندران و کرمان به ترتیب با ۸٫۴ درصد، ۷٫۸ درصد و ۶٫۸ درصد  از کل عملیات بیشترین عملیات را در کل کشور به خود اختصاص داده اند، بیان کرد: همدان، خوزستان و کردستان نیز به ترتیب با اختصاص ۱۹٫۴ درصد، ۱۶٫۴ درصد و ۱۰٫۶ درصد از کل مراجعات را به خود اختصاص داده اند.

امدادرسانی به ۱۵۴ هزار آسیب دیده در سوانح و حوادث

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۱۵۴ هزار نفر آسیب دیده در حوادث و سوانح در طرح ملی امداد ونجات نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده اند، گفت: به ۱۱۶ تن از افراد در طول اجرای طرح از اسکان و تغذیه اضطراری بهره مند شدند و ۳۷ هزار نفر نیز نجات یافته و از خدمات حضوری  و برنامه های مناسبتی برخوردار شده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۱۶ هزار تن از افراد امدادرسانی شده، ۷۸ هزار تن اسکان یافتند و ۳۸ هزار تن نیز از تغذیه و خدمات اضطراری بر خوردار شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه پوشش عملیات امداد و نجات جاده ای ۲٫۲ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: بیشترین عملیات در استان های اصفهان  و مازندران، کرمان؛ بیشترین عملیات در شهرستان های ساوه، سیرجان و زنجان؛ بیشترین عملیات در محورهای همدان – قزوین، آزادراه تهران - قم  و آزادراه تهران - تبریز صورت گرفته است.

افزایش ۱۷ درصدی عملیات رهاسازی در نوروز

چرخساز با اشاره به  افزایش ۱۷ درصدی عملیات رهاسازی نسبت به سال قبل، تاکید کرد: بیشترین عملیات رهاسازی  در محورهای سیرجان - بندرعباس، شاهین شهر - دلیجان و راین به بم و ماهان صورت گرفت.

وی با اعلام رشد ۴۱ درصدی پوشش امدادی در مناطق کوهستانی نسبت به سال قبل یادآور شد: بیشترین عملیات کوهستان در استان های فارس، تهران و اصفهان به ترتیب با ۲۲ درصد، ۹٫۹ درصد و ۷٫۶ درصد از عملیات که مناطق کوهستانی باباکوهی شیراز، طاق بستان کرمانشاه و کلکچال و دربند تهران  رخ داده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه عملیات ساحلی در سال جاری نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد داشته است: بیشترین عملیات ساحلی در استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان و بیشترین سواحلی که عملیات امدادرسانی در بندر گناوه، کنگان و کنارک بوده است.

رشد ۸٫۸ درصدی پوشش امدادی سیل و آبگرفتگی

سرپرست سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر  با بیان اینکه پوشش امدادی سیل و آبگرفتگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۸ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: بیشترین پوشش امدادی در استان های خوزستان، فارس و خراسان جنوبی صورت گرفته است  و در زمینه انجام عملیات در برف و کولاک نیز ۶۲ درصد کاهش داشته است که بیشترین عملیات ها در آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل و قزوین صورت گرفت.

وی یادآور شد: کاهش ۶۶٫۷ درصدی فوتی های حین انتقال به مراکز درمانی نیزنشان از تاثیر آموزش ها و عملکرد خوب تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر دارد.

مهمترین عملیات جاده ای، سیل و آبگرفتگی و طوفان در نوروز

چرخساز با اشاره به انجام مهمترین عملیات و خدمات امداد و نجات جاده ای اذعان کرد:واژگونی اتوبوس در محور البرز – کرج با ۲۱ مصدوم، برخورد اتوبوس با خودروی سواری در محور دلیجان – سلفچکان با ۳۸ مصدوم و برخورد کامیون با اتوبوس در محور میامی – شاهرود ۴۴ مصدوم مهمترین عملیات و خدمات امداد ونجات جاده ای بوده است.

وی در مورد افزایش واژگونی ها در محور های مواصلاتی همدان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد واژگونی ها در محورهای همدان بلافاصله جلسه اضطراری تشکیل شد و پایگاه های سیار افزایش یافت.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: