کد خبر: ۵۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 04
جامعه شناس اجتماعی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- جامعه شناس اجتماعی گفت: با توجه به تواقفات هسته ای انجام شده به عنوان یک جامعه شناس پیش بینی می کنم که جامعه ما آرامش نسبی مناسبی را به دست آورده که با ادامه یافتن می توانیم در بازه زمانی چندساله تبعات منفی آن تلاطم ها و بهم ریختگی های چند سال گذشته را نیز جبران کنیم.

دکترسید حسن حسینی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: ما در زندگی به ضمانت ، گارانتی و این که آینده روشنی پیش رو داریم نیازمندیم. حال این شرایط و تلاطماتی که در زندگی افراد یا عامه جامعه پیش می آید این ضمانت و اطمینان را مقداری خدشه دار می کند. که در پی آن نیز روابط اجتماعی از صورت طبیعی بیرون آمده و ما شاهد یکسری از روابط نا معقول، غیر انسانی و نا مطلوب خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد نا مناسب برخی  سیاستگذاران خارجی و داخلی طی چند سال اخیر جامعه ما را با تلاطم های بسیار وحشتناکی مواجه کرد. به طور قطع این تلاطم ها تبعات بسیار منفی در روابط اجتماعی افراد جامعه داشته و اثرات خود را همچنان نیز نشان خواهد داد. به این مفهوم که وقتی ارزش پول ملی یکباره به یک سوم می رسد یعنی مخارج خانواده ها و دخل و خرج نیز بهم می خورد که در پی آن  می توان شاهد هزاران مفاسد و عقب افتادگی های اجتماعی واقتصادی ودرعین حال مشکلات مختلف بود.

‫دکترسیدحسن حسینی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

استادیار دانشگاه تهران اذعان کرد: اما خوشبختانه با روندی که طی کمتر از 2 سال اخیرطی شده و کنترل ها و گفتگوهایی که در سطح بین المللی با قدرت های جهانی داشتیم و نتیجه ای که روز 13 فروردین حاصل شد فکر می کنم به طور قطع بخشی از نا امنی های فکری در جامعه ما تخفیف پیدا خواهد کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به تواقفات انجام شده به عنوان یک جامعه شناس پیش بینی می کنم که جامعه ما یک آرامش نسبی مناسبی را به دست آورده است .

وی درباره وظایف سیاسیون و دولتمردان برای حفظ این اثرات مثبت نسبی میان مردم چیست نیزگفت: سیاسیون جامعه ما به ویژه در بخش اجرایی و ریاست جمهوری،هیئت دولت و بخش سیاست خارجه مجموعه بسیار نخبه ای هستند زیرا نخبگی اشان را در این پدیده نیز نشان دادند.

حسینی اذعان کرد: این مسئله ساده نیست که به عنوان یک کشور در مقابل همه کشورهای قدرتمند جهان بنشینیم و پس از روزها مذاکره طولانی وفشرده ودرعین حال نفسگیروپراسترس ،حقوق ملت مان را بگیریم. زیرا در بدو امر سیاست آنها تعطیل کردن تمام تأسیسات هسته ای ما بود.

وی تأکید کرد: در حقیقت این موفقیت نتیجه  قدرت چانه زنی های سیاسی بخش سیاست خارجه ما بوده که خوشبختانه این امکان و پتانسیل را برای جامعه ما نگه داشته است .که به طور قطع با ادامه  این سیاست ها وروند کنونی فعلی ما نه تنها در بُعد سیاست های هسته ای بلکه  به لحاظ علمی و تکنولوژیکی نیز پیشرفت های خودمان را بیش ازپیش خواهیم داشت و از طرفی دیگر در سیاست خارجه هم روابطمان با کشورهای دیگر نیز مطلوبتر می شود.

این جامعه شناس یادآور شد: طبق گفته رئیس جمهور ما فقط به این نقطه متمرکز نیستیم بلکه می خواهیم این اختلافات را حل کنیم و نشان دهیم که ما با دنیا جنگی نداریم. بنابراین اگر با همین سیاست موفق فعلی پیش رویم قطعأ وضعیت اقتصادی و اجتماعی ما بهتر خواهد شد.

به گفته وی پس از ارزیابی اجزاء مختلف کشورهای منطقه به طور قطع ایران جزء کشورهای خوب به شمار می رود. به گونه ای که در منطقه خودمان به لحاظ سوابق فرهنگی، پتانسیل های اجتماعی و اقتصادی از فرهیخته ترین کشورها به شمار می رویم این امر یک ایرانی گرایی نا مطلوب نیست بلکه یک واقعیت اجتماعی است. ما کشوری نیستیم که خودمان را بزک کرده باشیم. من توهینی ندارم اما کشورهای عربی خودشان را بزک کرده اند.

‫توافق هسته ای لوزان‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی در پاسخ به دیگر سوال شفا آنلاین مبنی بر این که وظایف رسانه ها در انعکاس و حفظ آرامش نسبی موجود میان افراد جامعه چیست، توضیح داد: رسانه های موافق باید با منطق و انعکاس عوامل مثبت ،این قضیه و قضایایی که در یک توافق وجود دارد را به مردم نشان دهند. برای نمونه همین که شفا آنلاین برای بررسی اثرات بهداشت روانی و اجتماعی تواقفات هسته ای بر افکار عمومی اقدام کرده عملکرد رسانه ای مثبتی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع در زمینه های سیاسی به ویژه سیاست خارجه رسانه های موافق و مخالفی وجود دارند. در حقیقت امکان دارد برخی از رسانه ها به این تواقفات نگاهی منفی داشته باشند، برای نمونه کشورهای منطقه خودمان زیاد موافق این تواقفات نبودند و نیستند، زیرا ما از جایگاه مناسب تری برخوردار خواهیم شد.

حسینی بیان کرد: در همه کشورها نه فقط ایران عده ای هستند که در حوزه سیاسی منافعشان از بهم ریختگی های اجتماعی نیز تأمین می شود نه در نظم و آرامش اجتماعی. بنابراین قدر مسلم نگاه های ستیزه جو و جنگ طلبانه نمی توانند خیلی با این گونه تواقفات کنار بیایند چرا که آنها منافع خود را برای قدرتمند بودن  در همین مجادلات تو خالی می بینند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
اکثریت ایرانی ها خوشحالند امیدواریم این خوشحالی تداوم داشته باشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: