کد خبر: ۵۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 01
شفاآنلاین :سینوزیت بر اثر عواملی مانند آلودگی هوا، سرما و آلرژی ایجاد می‌شود و در صورت درمان نشدن عوارضی همچون مننژیت و آنسفالیت در پی دارد.
به گزارش شفاآنلاین،  قهاری در رابطه با سینوزیت اظهار کرد: سینوس‌های حفره‌های توخالی هستند که داخل استخوان‌های صورت و جمجمه قرار دارند. فلسفه وجودی سینوس‌ها سبک شدن جمجمه است.

وی تصریح کرد: دو سینوس فکی در دو طرف گونه‌ها به سمت بینی، سینوس‌های پیشانی و سینوس‌های جمجمه در بدن وجود دارد که داخل این سینوس‌ها را همانند سایر حفره‌های بدن، مخاط‌ها پوشانده‌اند.

قهاری افزود: زمانی که مخاط داخل سینوس بر اثر عفونت‌های مختلف بینی یا لوزه‌ها عفونی شود، به این مبتلا شدن مخاط به عفونت‌ها سینوزیت گفته می‌شود.

فوق تخصص گوش، حلق و بینی خاطرنشان کرد: سینوزیت‌ها انواع و اقسام مختلفی شامل تورم ساده تا عفونت‌های چرکی و عفونت‌های مزمن دارد که در نوع مزمن آن، مخاط ضخیم و طولانی می‌شود که همه اینها با نام سینوزیت مطرح می‌شود و به فراخور درگیر شدن سینوس‌های مختلف با عناوین سینوزیت فکی، سینوزیت پیشانی و ... نام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در بروز سینوزیت‌ها، سرما، آلودگی‌ هوا، آلرژی، تغذیه تأثیرگذار است و افرادی که در محل‌های پرگرد و غبار مانند داخل معادن کار می‌کنند، آمادگی ابتلا به سینوزیت دارند.

قهاری گفت: باید با زدن ماسک در مناطق آلوده، جلوگیری از سرماخوردگی، درمان آلرژی‌ها، همچنین تقویت بدن و درمان مناسب سرماخوردگی از بروز سینوزیت پیشگیری کرد.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی افزود: اگر این اقدامات پاسخ مناسب نداد و عفونت مخاط‌ها مزمن شد باید از جراحی استفاده کرد تا مشکل حل شود، اما این درمان صددرصدی نبوده و ممکن است در اثر عواملی مجدداً عود کند.

وی تأکید کرد: بینی به تمام این سینوس‌ها مرتبط است و این مخاط‌های عفونی از بینی خارج می‌شود، حال اگر راه‌های خروج مخاط‌ها مسدود شود سینوزیت بسیار دردناک شده و بیمار از سنگینی سر و ... شکایت می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
باسلام من سال هاست که ازاین مریضی رنج میبرم وپشت سرم بادکرده وهرروزمشکل گلودارم وروی بینی وکناران لکه افتاده ایاازعوارض سینوزیت است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: