کد خبر: ۵۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 31
شفاآنلاین-سخنگوی سازمان نظام پزشکی گفت: طبق روال گذشته مهمترین موضوع در سال جدید بررسی تعرفه ها و اعلام نظرات کارشناسی به وزارت بهداشت و درمان است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر رضا لاری پور سخنگوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی این افتخار را دارد که در طی ادوار تاریخی همواره در کنار مردم و پناهگاه آنان حداقل در مورد امراض جسمی و روحی باشد ؛اظهار داشت :در سال گذشته که رسانه های مکتوب و غیرمکتوب و بعضا افرادی با نیت های خاص در مورد این جامعه صحبت کردند و برای فرافکنی مشکلات ، جامعه پزشکی را مورد حمله ناجوانمردانه خود قرار دادند، سازمان نظام پزشکی با همه ملاحظات در کنار تک تک اعضای جامعه پزشکی توانسته حداقل پاسخی به این رفتارهای ناصواب دهد.


وی به کمپین اعتراضی بر علیه برنامه ثریا و یا اعتراضاتی که در زمینه حبس پزشکان بوجود آمد اشاره کرد و افزود : بیش از 20هزار امضا در فضای سایت سازمان نظام پزشکی جمع آوری شد که نشان از همدلی آحاد جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دارد .

وی ادامه داد :سازمان نظام پزشکی علاوه بر انجام کارهای روتین مانند تمدید شماره کارت و رسیدگی به شکایات ،از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب رونمایی کرد که این مهم طی وظیفه ذاتی برای کاهش مراجعات به سازمان باید رخ میداد.

لاری پور در پاسخ به این سوال که سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های سال جدید چه کارهایی انجام  داده است ، خاطرنشان کرد : سازمان هر ساله کلیه انجمن ها را دعوت می کند و دبیران و روسای انجمن ها نسبت به تعرفه گذاری و مسائل مرتبط با جامعه پزشکی است ؛تصمیم گیری کرده و موظف است که نظرات کارشناسی را به وزیر بهداشت انتقال دهد.

به گفته سخنگوی سازمان نظام پزشکی این سازمان اگر چه در جایگاهی برای نظارت در کنار وزارت بهداشت بر فعالیتهای پزشکی است ؛قطعا این نظارت ها منحصر به شکایت علیه پزشکان یا شکایت مردم برای امور پزشکی نیست بلکه وظیفه تشویقی و تبلیغی از پزشکانی که با زحمات شبانه روزی به مردم خدمت میکنندرا بر عهده دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: