کد خبر: ۵۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 29
شفاآنلاین :هواپیمای مسافربری در شهر هالیفاکس در کانادا، یکشنبه هنگام فرود دچار سانحه شد. در این سانحه، ۲۵ نفر از مسافران مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند. برخی گزارش‌ها از برخورد هواپیما با کابل برق خبر می‌دهند.


به گزارش شفاآنلاین ازيورونيوز این هواپیما که با ۱۳۷ مسافر از شهرتورنتو سفر خود را آغاز کرده بود، به علت لغزنده بودن باندهای فرود در نتیجۀ بارش برف، هنگام در فرودگاه شهر هالیفاکس، دچار این سانحه شد.

به گفتۀ مسوولان خطوط هوایی کانادا، در نتیجۀ این سانحه بدنۀ این هواپیما بویژه در ناحیۀ نوک دماغه و بال‌ها آسیب دیده است.

پیتر اسپوروی، سخنگوی فرودگاه هالیفاکس در این باره گفت:"این سانحه، خرابی‌هایی را در این هواپیما در پی داشته و خسارات وارده ارزیابی شده است. در حال حاضر این هواپیما خاموش روی باند فرودگاه قرار دارد و باید از این محل انتقال داده شود تا روال عادی پروازها از این باند از سرگرفته شود."

Halifax Airbus A۳۲۰

در هنگام این سانحه، فرودگاه هالیفاکس با قطع برق نیز مواجه بود اما در مورد ارتباط این دو حادثه اظهار نظر نکرده‌اند.

به گفتۀ مقامات ادارۀ امنیت پرواز کانادا، تحقیقات در زمینۀ علت این حادثه و همچنین قطع برق این فرودگاه آغاز شده است.

در همين حال خبرگزاری اسپوتنیک الام كرد  برخورد هواپیمای ایرباس A320 کانادا به کابل برق هنگام فرود در باند فرودگاه بین‌المللی استنفیلد در هالیفاکس، موجب شد هواپیما فرود سختی داشته باشد که بر اثر آن 22 تن از سرنشینان هواپیما زخمی شدند. پس از این برخورد برق فرودگاه نیز قطع شد. 22 نفر از سرنشینان این هواپیما به منظور مداوای جراحات سطحی به بیمارستان منتقل شدند.این هواپیما هنگام بروز حادثه 132 سرنشین و 5 خدمه داشته است که پس از برخورد با باند همه مسافران آن تخلیه شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: