کد خبر: ۵۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 28
شفاآنلاین-یک کارشناس عالی سطح حوزه گفت: یکی از عواملی که عمر را کاهش می‌دهد حذف صله ارحام است. ارتباط داشتن و انیس بودن با اقوام درجه یک و کسانی که با انسان محرمن هستند و با آنها آرامش پیدا می‌کنند، از عوامل بروز آرامش است.

به گزارش شفاآنلاین،برخی از مسائل ممکن است باعث ایجاد اندوه، خشم و ترس در زندگی شود و می‌توان یکی از این مسائل این باشد که انسان تکیه گاه محکمی در زندگی نداشته باشد. یعنی همه سعی کنیم هم برای خودمان و هم برای اطرافیان و خانواده خودمان امنیت خاطر ایجاد کنیم و از همه اینها جلوگیری کنیم.

این مسئله که افراد از عوامل خارجی احساس آسیب پذیری داشته باشد ممکن است برای فرد نگرانی ایجاد کند. مشکلات زندگی می‌تواند باعث ایجاد نگرانی شود و اگر پیش آمد باید آنها را به یک شکلی کنترل کنیم.

چیزهایی که مقابل آن باعث از بین بردن اندوه و غم می‌شود این است که افراد هدف مشخصی در زندگی داشته باشند و به آن خیلی تکیه کنند و خیلی محکم بخواهند که به آن هدفشان برسند.

یکی دیگر انجام دادن کارهای خوب است. همین بحث هدیه دادن یا اینکه همیشه به دنبال این باشیم که یک کار مثبت برای دیگران انجام دهیم.
روانشناسان تاکید می‌کنند از خانه که بیرون می‌آیید بگویید که من یک آدم مثبت هستم. من یک آدم شاد هستم و آدمی هستم که امروز می‌خواهم کارهای خوبی انجام دهم.

یکی از کارهای خوب دیگر که در قرآن آمده است نماز خواندن است، زیرا بسیار آرامش می دهد، افراد سعی کنند که خود را در موقعیت‌هایی قرار دهند که باعث آرامش و لذت و شادی و احساس امنیت می‌شود، افراد از مکان‌ها و موقعیت‌هایی که استرس زا است دوری کنند و خود را در موقعیت‌هایی بگذارند که می‌تواند با آنها ارتباط خوبی برقرار کند، با افرادی که راحت تر است ارتباط برقرار کند و لزومی ندارد که با افرادی که با آنها راحت نیستند بخواهیم ارتباط داشته باشند.

یوسف اصغری کارشناس عالی سطح حوزه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در بحث ارتباط با اقوام که در آیه 102 سوره انعام آمده به عنوان مسئله واجب بیان می‌کنند و در روایات هم تاکید شده است که یکی از عواملی که عمر را کاهش می‌دهد حذف صله ارحام است. ارتباط داشتن و انیس بودن با اقوام درجه یک و کسانی که با انسان مَحرم هستند و با آنها آرامش پیدا می‌کنند، از عوامل بروز آرامش است.




تسنیم



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: