کد خبر: ۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 28
در صورتیکه مقصد سفر شهرهای گرمسیر و سردسیر کشور است، علاوه بر رعایت توصیه‌های عمومی باید به نکاتی نیز توجه کرد.

به گزارش شفاآنلاین،در صورتیکه مقصد سفر شهرهای گرمسیر کشور هستند، علاوه بر رعایت توصیه‌های عمومی باید به نکاتی توجه کرد.

- بهتر است از غذاهایی که چاشنی ترش دارند، در طول سفر استفاده شود. مثلاً غذا با غوره و آبغوره، دانه انار ترش یا زرشک مزه دار شود.

- یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در هوای گرم که خواص غذایی نیز دارد، ترکیب ماءالشعیر طبی و شکر است. به این ترتیب که جو را 24 ساعت بخیسانید و سپس با 20-15 برابر آن آب روی حرارت قرار دهید، به محض شکفته شدن جو، آن را از روی حرارت برداشته و بلافاصله آب روی آن را صاف کرده، اندکی شکر اضافه کرده و نیم گرم بنوشید.

- یکی دیگر از راه های برطرف کردن تشنگی در مسافرت به مناطق گرمسیر این است که قبل از سفر مقداری تخم خرفه کوبیده تهیه کرده و به همراه ببرید و به منظور پیشگیری از تشنگی، 10 گرم از آن را با کمی آب و سرکه مخلوط کرده و مصرف کنید.

- اگر در اثر گرما دچار سردرد شدید، از خوابیدن در آن زمان پرهیز کنید. می‌توانید قبل از سفر مخلوطی از گلاب و سرکه و روغن گل سرخ یا روغن بنفشه و بادام تهیه کرده و با خود داشته باشید و در صورت دچار شدن به سردرد ناشی از گرما به سر و پیشانی خود بمالید. چکاندن روغن کدو و روغن بنفشه به داخل بینی نیز در چنین مواقعی مفید است.

به گزارش کیمیا مهر طب در صورتی که مقصد سفر شهرهای سردسیر کشور هستند، علاوه رعایت توصیه‌های عمومی ذکر شده به نکات زیر نیز توجه شود:

- برای جلوگیری از سرمازدگی اندام‌ها، باید ابتدا دست و پا را بمالید تا گرم شود، بعد از آن با روغنهای مناسب مثل روغن گل سرخ و روغن بابون روغن مالی کنید.

- لباس به خصوص کفش و دستکش و... نباید خیلی تنگ باشد که دست و پا نتوانند در آن تکان بخورند زیرا اولاً حرکت باعث گرم شدن و دفع سرما می شود، ثانیاً عضوی که در فشار و تنگنا باشد در اثر سرما بیشتر آسیب می بیند.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: