کد خبر: ۵۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 30
فوق تخصص جراحی دست در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی دست گفت: توصیه اکید اینستکه باید جلوی عوارض بروز تغییر شکل را در دست و اندام فوقانی گرفت چراکه بعد از بروز این تغییر شکل نتایج درمانی خیلی رضایت بخش نیست وفقط کمک کننده است.

دکتر رضا شهریار کامرانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره عوارض روماتیسم بر اندام های فوقانی که فرد را نیازمند انجام عمل جراحی می کند اظهار کرد: مهم ترین عمل های جراحی در مواردی است که درمان های دارویی جواب مناسب داده اما التهاب مفاصل در یک یا دو گروه تاندونی باقی مانده که در این مواقع اگر تزریقات موضعی هم جواب ندهد عمل های جراحی و برداشتن بافت اضافه می تواند در جلوگیری از تخریب مفصل یا تاندون کمک کند.

پارگی تاندون ها

وی ادامه داد: به محض مشاهده اولین پارگی تاندون خیلی سریع باید اقدام درمانی انجام شود زیرا به عنوان یک رگ خطر برای پارگی تاندون های بعدی است.

Image result for ‫مفصل دست‬‎


تغییر شکل انگشتان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حقیقت امکان دارد انگشتان به صورت جا دکمه ای تغییر شکل دهند. در مواردی که هنوز به مرحله قابل ترمیم رسیده می توان عارضه رادرمان کرد اما زمانی که به تغییر شکل دائمی رسید یعنی شخص نه تنها با دست خودش قادر به خم و راست کردن نیست بلکه به کمک دست دیگر هم نمی تواند حرکت دیگری انجام دهد که این مرحله پیشرفته بیماری است .

تعویض مفاصل در اندام فوقانی

متخصص ارتوپدی یادور شد: خوشبختانه تغییر مفصل آرنج؛ شانه و بند انگشتان در بیماران روماتیسمی در ایران امکان پذیر است و در موارد پیشرفته مجبور به تغییر مفصل این بیماران هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: