کد خبر: ۵۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 27
شفاآنلاین :براساس تحقیقات جدید علمی، خواب هایی که افراد در زمان بیداری به یاد می آورند این امکان را به آنها می دهد که مرگ،جدایی، فشار کار و دیگر تنش های شغلی و دیگر شوک های هیجانی را آسان تر فراموش کنند.

 
این در حالی است که خواب همچنان به عنوان یکی از رازهای مهم علمی باقی مانده است. زمان زخم ها را التیام می بخشد. به ویژه زمانی که در خواب به سر می بریم.

این نتیجه تحقیق انجام شده توسط محققان آمریکایی دانشگاه برکلی است که در اواخر نوامبر در نشریه کورنت بیولوژی به چاپ رسیده است.خواب ضروری است زیرا به انسان نیرو می دهد و از سوی دیگر ممکن است دارای خواص درمانی هم باشد.این تجربه از بررسی اسکنرهای مغزی 34 نفر تشکیل شده که 150 عکس تحریک آمیز و شوک آور به آن ها نشان داده شد.

این تصاویر که در سایر تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته است شامل یک کتری روی پیشخوان و شامل تصاویر افرادی است که در طی تصادفات جراحات سطحی یا عمیق دیده اند.

بیماران به دو گروه تقسیم شدند.یک گروه صبح و سپس شب عکس ها را مشاهده کردند بی آنکه بین دو مرحله بخوابند و گروه دیگر عکس ها را در دو نوبت قبل و بعد از خواب مشاهده کردند.بین هر بار رویت عکس ها از سوی هر گروه باید 12 ساعت سپری می شد. اشخاصی که عکس ها را در دو نوبت قبل و بعد از خواب دیده بودند اذعان کرده اند که با مشاهده این تصاویر بار هیجانی کمتری را در زمان بیداری صبح فردای آن روز نسبت به گروه اول داشته اند.

جنبه علمی قضیه این است که این تحقیق نشان داده است بخشی از مغز که مسئول ذخیره هیجانات است در طی خواب پارادوکسال عمل نمی کند.این مرحله پنجمین و آخرین مرحله خواب است که در طی آن رویاهایی که فراموش نمیشوند،به وجود می آیند.تصور بر این است که این مرحله 20 درصد خواب را شامل می شود و مشخصه آن پلک زدن سریع، تنفس و تپش قلبی نامنظم است.

مترجم: نسرین دشتی نژاد

منبع : آتلانتیکو


جام جم آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: