کد خبر: ۵۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
دادستان مارسی اعلام کرد:
شفاآنلاین :دادستان مارسی دقایقی قبل در یک نشست خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت لوفت هانزا گفت که به احتمال زیاد کمک خلبان به طور عمدی هواپیماراساقط کرده است.
به گزارش شفاآنلاین   "براس روبین" دادستان شهر مارسی فرانسه در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس 320A به توضیحاتی پرداخت و پرده از حقایقی برداشت که بررسی سقوط این هواپیما را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.

یورونیوز در این باره اعلام کرده: بنا به اعلام دادستان مارسی، کمک خلبان به صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است. وی در این کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر که هنوز جعبه سیاه دوم هواپیما پیدا نشده، گفت که دو خلبان گفت‌وگوی عادی در 20 دقیقه نخست پرواز داشته‌اند.

Image result for ‫سقوط هواپیمای آلمانی‬‎

دادستان مارسی اضافه کرد که کاپیتان اندکی بعد از کمک خلبان می‌خواهد که کنترل هواپیما را به دست بگیرد و پس از آن صدای بسته شدن درب کابین خلبان شنیده می‌شود. وی تاکید کرد که کمک خلبان طی اقدامی عمدی هواپیما را در حالت سقوط قرار داد.

روبین گفت که کاپیتان تا زمان سقوط و برخورد هواپیما تلاش داشته وارد کابین خلبان شود و کمک خلبان در زمان سقوط و زمانی که خلبان درب کابین را می‌زده، زنده بوده است.

دادستان مارسی گفت که هیچگونه سیگنال درخواست کمکی از هواپیما ارسال نشده و صدای ضبط شده نشان می‌دهد که کاپیتان حتی تا زمان برخورد خیلی محکم تر به درب کابین می‌کوبیده است.

وی اضافه کرد که کمک خلبان زمانی که در کابین تنها بوده اقدام به دستکاری دستورات هواپیما می‌کند و صدای نفس کشیدن وی تا لحظه برخورد شنیده می‌شود. خلبان و خدمه پرواز تا  زمان سقوط تلاش داشتند که درب را شکسته و وارد کابین شوند.

Image result for ‫سقوط هواپیمای آلمانی‬‎

دادستان مارسی گفت: برآوردها تا کنون نشان می‌دهد که کمک خلبان به خلبان اجازه بازگشت به کابین را نداده و پس از آن کاهش ارتفاع هواپیما را آغاز کرده است.

روبین گفت: کمک خلبان تا لحظه برخورد عادی تنفس می‌کرده و از اتفاقی که در حال روی دادن بوده کاملا آگاه بوده است.

وی افزود: صداهای ضبط شده نشان می‌دهد که مسافران تنها لحظاتی پیش از برخورد اقدام به فریاد و جیغ کشیدن می‌کنند و تا دقیقه آخر از برخورد قریب الوقوع بی اطلاع بودند.

دادستان مارسی گفت که در این مرحله هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.

گفتنی است دو خبرنگار ایرانی نیز مسافر هواپیمای آ 320بوده اند که ازبارسلونا عازم دوسلدورف بوده و دیروز (سه شنبه) در جنوب فرانسه سقوط کرده است.

این دو نفر میلاد حجت الاسلامی خبرنگار تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی دراتریش و سوئد در استکهلم وهمچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا-رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.











نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: