کد خبر: ۵۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 25
شفا آنلاین:کسانی که با این اختلال سر و کار دارند بایستی جراحی را به زمان بروز درد موکول کنند.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر محسن موحدی یگانه، فوق تخصص پا و مچ پا،  اظهار داشت: انحراف شست پا اشکال مختلفی داشته که عمدتا زمینه ژنتیکی دارد. همچنین استفاده از کفش های نامناسب به خصوص در خانمها که عادت به پوشیدن کفش های پاشنه دار و نوک تیز دارند، باعث بروز این اختلال در آنها می گردد.

وی ادامه داد: افرادی که کف پای صاف داشته و یا در مسابقات کوهنوردی، دو و میدانی فعالیت دارند، مستعد انحراف شست پا هستند. درمان این اختلال بسته به سن افراد متفاوت است. در اطفال از سنین قبل از بسته شدن صفحات رشد، اقدامات درمانی نگهدارنده آغاز می گردد.

موحدی در خصوص راههای درمان انحراف شست پا خاطرنشان کرد: استفاده از کفش مناسب، اصلاح الگوی کفش، استفاده از کفش های لاانگشتی نرم اقداماتی است که برای درمان و کاهش انحراف شست پا انجام می گیرد.

گفتنی است، در افرادی که از نظر اسکلتی بالغ شده و سن رشد آنها به اتمام رسد (حدود 14 سالگی) اگر این مشکل به تدریج برای فرد دردسرساز شود باید اعمال جراحی انجام گردد.

وی افزود: اقدام جراحی انحراف شست پا برای زیبایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود، کسانی که با این اختلال سر و کار دارند، بهتر است جراحی را به زمان بروز درد و داشتن مشکل در پوشیدن کفش موکول کنند، اقدام عمل جراحی نیز بسته به میزان انحراف به دو روش باز و بسته صورت می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: