کد خبر: ۵۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 26
رئیس مرکز تحقیقات اختلالات متابولیک پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با شفاآنلاین تشریح کرد
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات اختلالات متابولیک پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به دیابت نوع یک که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند درایام نوروز بدون ممنوعیت می توانند به طور معقول همه چیز بخورند زیرا برای رشد و فعالیت فیزیکی احتیاج به کالری کافی دارند.

دکتر مریم رزاقی آذر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به این که دیابت نوع یک همراه با چاقی نیست، در عین حال افزود: اما این بیماری باعث می شود که کنترل متابولیک آنها خوب انجام نشود.

وی تأکید کرد:این بیماران در تعطیلات نوروزی که با انواع و اقسام شیرینجات خوشمزه مواجه اند باید از مصرف آنها اجتناب کنند. در دیابت نوع یک یا دو پتانسیل افزایش چربی های خون خیلی زیاد است به همین دلیل مصرف شیرینجات توصیه نمی شود.

Image result for ‫دکتررزاقی آذر‬‎

فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم کودکان درباره مصرف میوه از سوی بیماران مبتلا به دیابت به شفا آنلاین گفت: میوه منع مصرف ندارد اما بهتر است در میان وعده ها استفاده شود.آنها همچنین باید میوه را به صورت تک تک بخورند زیرا چندین نوع میوه با هم چربی را بالا می برد.

وی درباره تغذیه این بیماران خاطرنشان کرد: سبزیجات را همراه با غذا بخورند، میزان چربی های اشباع شده را هم باید کاهش دهند. برای نمونه باید سعی در کاهش مصرف خامه؛ سر شیر؛ کره و کله پاچه داشته باشند. در واقع باید سعی کنند عادت غذایی سالم را ایجاد کنند و نام آن را به رژیم تغییر ندهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: