کد خبر: ۵۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد دارای سابقه تشنج و حملات صرع در تعطیلات نوروز باید داروهایشان را به میزان کافی همراه داشته باشند و تا حد امکان مانع از تغییرات عادات خواب و تغذیه ای شوند.

دکتر مسعود مهرپور در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خاطرنشان کرد: تغییرات دوران سفر به خصوص تغییرات عادات خواب، بیداری و تغذیه می تواند مستعد ایجاد حملات تشنجی باشد به همین دلیل در طول ایام سفراین افراد باید خواب مناسبی داشته باشند.

وی توصیه کرد: این افراد طی سفر نباید به فلاش دوربین، نورهای شدید و چراغ ماشین های رو به رو حین رانندگی خیره شوند.همچنین تنها به جاهای مرتفع و خطرناک نروند و داروهایشان را طبق دستور پزشک و مانند همیشه مصرف کنند.


Image result for ‫صرع‬‎

وی همچنین افزود: در صورتی که این افراد دچار حملات تشنجی شدند اطرافیان خونسردی اشان را حفظ کنند و مراقب باشند تا در طول سفر به بیمار به ویژه سرش آسیب و ضربه وارد نشود.

مهرپور بیان کرد: معمولأ حملات تشنجی کوتاه است و بیشتر از یک دقیقه طول نمی کشد؛ فقط درچنین شرایطی اطرافیان بیمار را به یک طرف بخوابانند تا ترشحات وارد ریه فرد نشود. بعد در اولین فرصت پس از اتمام حملات فرد را به یک درمانگاه منتقل نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: