کد خبر: ۵۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 23
شفا آنلاین:اگر فردی می‌خواهد صبحانه‌ای سالم استفاده کند به او توصیه می‌کنیم کره، خامه، سرشیر را از برنامه غذایی خود حذف کند.
به گزارش شفا آنلاین - پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه ، گفت: برای یک صبحانه‌ی کامل و مقوی نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم یکی بحث چربی‌هاست که حتما باید به مقدار کم استفاده بشود که این چربی‌ها شامل چربی‌های به خصوص اشباع و ترانس است از آن جایی که در صبحانه‌ی مرسوم ما کره وجود دارد و کره چربی آن از نوع چربی‌های اشباع نشده است.

وی بیان کرد: همچنین در کنار کره، خامه و سرشیر هم می‌توانیم به آن اضافه کنیم پس کره و خامه و سرشیر از صبحانه‌های معمول و سنتی ماست که اینها همگی حاوی چربی‌های اشباع هستند و باعث بالا رفتن کلسترول و افزایش خطر آترواسکلروزیا یا تصلب شرائین در بیماران قلبی می‌شود. لذا اگر فردی می‌خواهد صبحانه سالم استفاده کند حتما به او توصیه می‌کنیم کره، خامه، سرشیر را از برنامه غذایی خود حذف کند.

فرح‌بخش در ادامه افزود: نکته‌ی دومی که به ویژه در بیماران قلبی و عروقی باید به آن توجه کنیم و حائز اهمیت است مشکل فشار خون است چون فشار خون از بیشترین چیزی که تأثیر می‌پذیرد نمک است لذا باید حتما نمک هم در صبحانه کم باشد. بنابراین اگر می‌خواهند صبحانه‌ای استفاده کنند که حاوی پنیر باشد حتما باید پنیر کم‌نمک مصرف کنند یا اینکه آن پنیر را شب قبلش داخل آب بیندازند و صبح آن را برداشته و یا اینکه دوباره آن را بشویند.

وی در پایان عنوان کرد: بهترین صبحانه‌ای که برای افراد قلبی استفاده می‌شود حاوی موادی است که اولا سبوس داشته باشد یعنی نان‌هایی که استفاده می‌کنند نان کاملی باشد پس اگر می‌خو‌اهند نان استفاده کنند یا از نان سنگک یا نان بربری یا نان‌های جو را مصرف کنند و کمتر سراغ نان لواش و نان‌های سفید و فانتزی بروند و اگر می‌خواهند از تخم‌مرغ استفاده کنند یا به صورت آبپز که روی آن نمک بپاشند یا اینکه اگر می‌خواهند به صورت نیمرو مصرف کنند با حداقل روغن ممکن و با استفاده از روغن سرخ‌کردنی درست کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: