کد خبر: ۵۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 22
مدیرعامل انجمن دیابت ایران درگفتگوباشفاآنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن دیابت ایران تأکید کرد: بیماران دیابتی باید در ایام نوروز نکاتی را به ویژه مربوط به تغذیه رعایت کنند زیرا در این مدت تغذیه آنها به دلیل مسافرت یا مهمانی با تغییراتی مواجه می شود.

دکتر امیر کامران نیکو سخن در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: این بیماران در مصرف داروهایشان باید دقت لازم را داشته باشند و اگر به مسافرت می روند حتمأ داروهایشان را قبل از هر چیز دیگری همراه خود داشته باشند. Image result for ‫دیابت‬‎

به گفته وی برای مبتلایان به دیابت نوع یک نیز انسولین مورد استفاده حتما باید در دمای 25 درجه نگه داشته شود.اگر هم این بیماران به مناطقی سفر می کنند که دمای هوا بالاتراز 25 درجه است باید از کیف های حمل انسولین استفاده کنند. چراکه بسیاری از دیابتی ها به اشتباه انسولین را کنار یخ می گذراند در حالی که سرما بیشتر از گرما به انسلوین آسیب می زند ضمن اینکه دمای انسلوین نباید زیر4 درجه بیاد.همچنین به دلیل احتمال شکستن شیشه انسولین همیشه باید یک شیشه اضافه انسولین همراه داشته باشند.

عضو شورای منطقه ای فدراسیون بین المللی دیابت ادامه داد: افراد دیابتی دچار نوراپاتی یا مشکلات پا باید مراقب باشند که در سفرهای طولانی در ماشین یا هواپیما به مدت طولانی ننشینند بلکه پاهایشان را حرکت دهند. هر یک ساعت ماشین را نگهدارند و بعد مسیر را ادامه دهند تا از لخته شدن خون در پاهایشان نیز جلوگیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: