کد خبر: ۵۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 21
شفاآنلاین-هر کدام از گل ها دارای زیبایی خاص خود هستند ولی برخی از گل ها هم وجود دارند که علی رغم زیبایی خاص دارای ارزش و سود آوری اقتصادی هم هستند.
به گزارش شفا آنلاین،هر کدام از گل ها دارای زیبایی خاص خود هستند ولی برخی از گل ها هم وجود دارند که علی رغم زیبایی خاص دارای ارزش و سود آوری اقتصادی هم هستند.

تعدادی از این گل ها در زیر آورده شده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

1-لیزیانتوس



این گل بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند و خواستگاه آن در جنوب آمریکاست.

2-گل موگه



 از گیاهان گلدار تک‌لپه‌ای و از دسته مارچوبه‌سانان است. که در سرزمین‌هایی با آب و هوای معتدل می‌روید. نام متعارف آن در ایران موگه (برگرفته از نام فرانسوی) آن است. گیاهی است چند ساله با ارتفاع ۲۰-۱۰ سانتیمتر که شاخهٔ گل آن معمولاً در ماه اردیبهشت از بین ۳-۲ برگ بالا می‌آید. موگهٔ آلمانی گونه‌ای از آن است که بیشتر جهت مصرف باغبانی کشت می‌شود. از خصوصیات گل این گیاه عطر خوش آن است.

3-گلوریوسا یا شعلهٔ زنبق نام یک سرده از گیاهان است که در آفریقا و آسیا انتشار دارد. این سرده دارای ۵ تا ۶ گونه می‌باشد.



4-گل ادریسی از گیاهان گل‌دار است. این گیاه بومی مناطق جنوب و شرق قاره آسیا و قاره آمریکا می‌باشد. بین ۷۰ تا ۷۵ گونه گًل ادریسی وجود دارد که بیشتر به صورت بوته و یا درختچه‌هایی‌ هستند به طول ۱ تا ۳ متر اما بعضی‌ گونه‌های آن‌ به صورت درختان کوچک و بعضی‌ دیگر، به ویژه در سرزمین‌های حاره، بالا رونده‌های درخت دوستی‌ هستند که تا بلندی ۳۰ متر از درختان بالا میروند.

گل ادریسی





5-زعفران




 از این نوع گیاه به عنوان داروی ضد افسردگی استفاده می شود این گیاه کوچک و چند ساله به ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر است .

زعفران



از وسط پیاز و یا قاعده ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه گلدار خارج شده که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ هستند که ممکن است در بعضی از انواع آن به رنگ گلی یا ارغوانی باشند.
شبکه خبر
برچسب ها: گل ، گران ، جهان ، تصاویر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: