کد خبر: ۵۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 20
شفاآنلاین :هوای سرد می تواند با پوست شما نامهربان باشد ولی شما می توانید از پوستتان مراقبت کنید.

هوای زمستانی نه تنها می تواند گونه های شما را سرخ کند بلکه موجب خشکی ناخوشایند پوست صورت و بدن شما می شود و حتی گاهی منجر به خارش ، پوسته شدن و حتی اگزما می گردد. در این فصل هوای گرم سیستمهای گرمایشی در فضاهای سرپوشیده نیز این خشکی پوست را شدت می بخشد.چنانچه شما نیز با این معضل مواجه شده اید بهتر است راه حل آن را نیز بدانید:

1. با پزشک خود مشورت کنید: پزشک شما می تواند شناخت کاملی از نوع و مشکلات مرتبط به پوست شما داشته باشد و در مورد نوع محصولات مرتبط با مراقبت از پوست شما راهنماییتان نماید. گاهی افراد با پرداخت هزینه های بسیار زیاد محصولات غیر متناسب با پوست خود را خریداری می کنند و صد البته به نتایج دلخواه نمی رسند. بخاطر داشته باشید الزاما هر محصول گرانی برای هر پوستی مفید نیست.

2. از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید: در بعضی موارد نوع مرطوب کننده پوست و دفعات استفاده از آن در زمستان با فصول گرم متفاوت است پس از مرطوب کننده مناسب فصل و پوست خود استفاده کنید. گاهی اشخاص دچار خشکی شدید پوست می شوند بنابراین از مرطوب کننده هایی با چربی زیاد استفاده می کنند که بسیاری از اوقات حتی مناسب پوستشان نیست و موجب انسداد مسیر تخلیه روزنه های پوستی می گردند . این موضوع می تواند منجر به ایجاد جوش صورت شود.

3. از ضد آفتاب استفاده کنید: استفاده از ضدآفتاب مختص تابستان نیست . در زمستان نیز از ضدآفتاب مناسب برای پوشش پوست صورت و دستان خود استفاده کنید.نیم ساعت پیش از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید از ضدآفتاب استفاده کنید و در صورت لزوم آن را تکرار کنید.

4. پوست دست شما نیز مراقبت می خواهد: دستان خود را با کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب محافظت کنید. در هوای سرد از دستکش مناسب استفاده کنید.مراقب باشید دستکش شما خیس نباشد.

5. در منزل و محیط کار دستگاه بخور قرار دهید:سیستمهای گرمایشی موجب خشکی هوا می شوند بنابراین مرطوب نگاه داشتن هوا بوسیله دستگاه بخور از خشکی پوست و مخاطها جلوگیری می کند.

6. به میزان کافی آب بنوشید: برای حفظ سلامتی خود به میزان کافی آب بنوشید. باید در نظر داشت کمبود مایعات منجر به خشکی مخاطها و پوست می شوند ولی نوشیدن بیش از حد آب ، الزاما منجر به شادابی بیشتر پوست نمی شود.

7. مراقبت از پوست پا: از پوست پای خود نیز مراقبت کنید . کسانی که در این فصل دچار خشکی و گاهی اگزمای پوست پا می شوند بهتر است جوراب خشک و نخی پوشیده و از لوسیون مرطوب کننده مناسب استفاده کنند.

8. از حمام خیلی داغ بپرهیزید: گرچه حمام داغ در روزهای زمستانی بسیار دلچسب است ولی رطوبت پوست شما را کم نموده آن را خشک می کند. بهتر است از حمام با آب گرم و نه داغ بهره ببرید.

بخاطر داشته باشید در صورت استفاده از مشاوره صحیح با پزشک مورد اعتماد خود ، شما همیشه از این امکان برخوردار هستید که سلامت و شادابی بیشتری به پوست خود هدیه دهید.


دکترحمیرا بلاغی-پوست ومو

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: