کد خبر: ۵۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 19
شفاآنلاین :معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوين و اجراي برنامه هاي توانمندسازي زنان و اشتغال پايدار آن ها خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این كه بحران هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي منجر به گرايش زنان به اعتياد شده است، افزود: معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري بر اساس ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه؛ فعاليت ها و مسئوليتش مشخص است كه يكي از آن محورها، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است كه با همكاري دستگاه هاي اجرايي اقدامات لازم در اين زمينه در حال انجام است.
وي با بيان اين كه 9 درصد معتادان را زنان و 62 درصد آن ها را متأهلين تشكيل مي دهند، بيان كرد: اعتيادي كه خانواده را درگير مي كند قطعاٌ به زنان و كودكان آسيب وارد مي كند و آن ها را قرباني خواهد كرد؛ ولي با توجه به اين كه زن محور سلامت خانواده و سلامت خانواده محور سلامت جامعه است، در صورتي كه زن در خانواده آسيب ببيند قطعا آسيبش به جامعه نيز وارد مي شود و زنان را در ايفاي نقش خود به عنوان مادر، همسر، و عنصر اجتماعي كه مي تواند به جامعه كمك كند، دچار آسيب و صدمه مي كند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاكيد بر اين كه توانمد سازي زنان در خانواده و جامعه بايد مورد توجه همگان قرار بگيرد، اظهاركرد: همه دستگاه ها بايد به توانمندسازي زنان توجه ويژه اي داشته باشند كه يكي از اين راهكارها مي تواند آموزش مهارت هاي زندگي به دختران و زنان باشد؛ اما بايد بدانيم ريشه ها و دلايل گرايش زنان به اعتياد (همچون فقر اقتصادي، فقر فرهنگي و ... ) چيست و آن ها را بررسي كنيم تا بتوانيم راهكارهاي مناسب را اتخاذ نماييم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: