کد خبر: ۵۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
معاون وزیر بهداشت خبرداد:
شفاآنلاین-معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در حاشیه نشست خود با پرستاران عضو بسیج جامعه پزشکی اصفهان  اظهار کرد: افزایش ظرفیت دو برابری پذیرش رشته پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس نیاز، موقعیت و شرایط مناطق و استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 45 برنامه برای این حرفه سخت و زیان آور در سال آینده تدوین شده است، احیای مجدد بهیاران و بهیاری ها را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

میرزابیگی افزود: تناسب یک سوم به کارگیری پرستاران در کنار بهیاران در این برنامه لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می شود حقوق و دستمزد پرستاران بر اساس عملکرد تعیین می شود صحت ندارد بلکه تعرفه گذاری بر اساس بسته قیمتی طبق قانون و با تعریف استانداردهای خدماتی مشخص می شوند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان، تشکیل معاونت پرستاری، تصویب 10 قانون و مصوبه در مجلس و هیئت دولت، ابلاغ 12بخشنامه درباره پرستاری و تحویل پنج هزار واحد مسکونی به پرستاران را از جمله فعالیت های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این بخش عنوان کرد.

بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات صنفی و حقوقی پرستاران از جمله تبعیض حرفه ای بین پزشکان و پرستاران، تفاوت در احکام شغلی، نداشتن امنیت شغلی پرستاران شرکتی، انتقاد از بخشنامه به کارگیری مجدد پرستاران بالای 30 سال سابقه با وجود نیروی جوان بیکار، مشخص نبودن جایگاه پرستار در طرح تحول نظام سلامت، آموزش پرستاران در حین تحصیل، کمبود پرستار، رعایت اخلاق اسلامی در جامعه پزشکان و پرستاران از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.

حدود 150 هزار پرستار در سراسر کشور به خدمت رسانی در عرصه سلامت و بهداشت مشغولند که از این تعداد حدود هشت هزار پرستار در استان اصفهان زندگی می کنند.

از این تعداد پرستار 83 درصد زن هستند و حدود سه هزار و 500 نفر آنها در کلان شهر اصفهان مشغول فعالیت هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: