کد خبر: ۵۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
شفاآنلاین-فضل علیزاده با اشاره به اینکه هرچه سن بالاتر رود، تغییرات سلولی در داخل بدن افزایش یافته و در نهایت منجر به ایجاد سرطان می شود,گفت: افزایش سن عمر انسانها و روش زندگی آنها عمده ترین عوامل ایجاد سرطان هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکترعبد الله فضل علیزاده نایب رئیس انجمن سرطان ایران  اظهار داشت: روش زندگی در طول زمان با استفاده از مواد سرطان زا و تجمع این مواد در بدن، زمینه را برای ایجاد سرطان افزایش داده و نهایتا سرطان خود را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید در رسانه ها به این نکات ذکر شده تکیه، دقت و تاکید بیشتری داشته باشیم، گفت: می توان با استفاده از انواع رسانه، عوامل خطرزا و محافظتی را برای تشخیص هر نوع مشکلی به مردم آموزش داد تا شانس ابتلا به سرطان را کاهش و با آن مبارزه کنیم. 

وی با توضیح اینکه اگر سرطان به موقع تشخیص داده شود، حتی با وجود افزایش، می توان در مراحل اولیه به تشخیص رسیده و رقم مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد، اظهار داشت: به این ترتیب نه تنها می توان ناتوانی های ناشی از ابتلا به بیماری سرطان ،بلکه بار مالی ناشی از این ضایعات را کاهش و نهایتا موجب نگهداشت نیروی فعال در جامعه شد. 

وی با اشاره به از دست دادن دو جوان هنرمند (پاشایی و بهرامی) در طول یک هفته،خاطرنشان کرد: زمانی که چنین اتفاقی در جامعه و یا خانواده رخ می دهد،  همه حالت التهابی پیدا کرده اما پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می شود، این جاست که باید سراغ جوانان رفته و با اعلام عوامل سرطان زا، آن ها را نصیحت کرد تا بدانند سرطان پیرو جوان نمی شناسد. 
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: