کد خبر: ۵۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
شفاآنلاین-نخستین کارها بر روی بینی باید همان زمان که شکاف لب و کام در حال ترمیم است انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین،عمرانی متخصص گوش حلق بینی گفت: شایع‌ترین ناهنجاری‌ها که در بینی با آن روبرو می‌شویم عملا ناهنجاری‌هایی است که مرتبط با لب و کام است که بینی را هم درگیر می‌کند. شکاف کام را بسته به شرایط شیرخوار بین 3 تا 5 ماهگی کار آن را انجام می دهیم، همان لحظه که شکاف لب را کارش را انجام می‌دهیم، دگرگونی هایی در بینی برای بهینه ساختن وضعیت بینی و نزدیک کردن آن به آن چه که باید در آینده بشود، یعنی نخستین کارها بر روی بینی باید همان که شکاف لب در حال ترمیم است انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: چیزی که بسیار اهمیت دارد، این است که برخی از ناهنجاری های بینی که شکاف لب و کام شایع‌ترین آن‌ها هستند، نیازمند جراحی‌های دیگری نیز هستند که در مواقعی ناهنجاری های بسیار شدید باشد از همان نوجوانی قادر به این کار هستیم. 

عمرانی در ادامه افزود: ولی همانند اکثر مردم بهترین سن برای جراحی‌های ساختاری در خانم‌ها بالای 17 سالگی و درآقایان بالای 18 سالگی است، اگرچه امکان این وجود دارد که این کار را زودتر انجام بدهیم. 

وی در پایان عنوان کرد: یک یا دو ناهنجاری اختصاصی به نام تنگی کوآن یا بسته بودن تنگی کوآن که ته بینی بسته است، وجود دارد که این موارد ویژه اگر آلرژی کوان دوسویه باشد، هم بینی چپ و هم بینی راست بسته باشد، در نخستین سال‌های تولد خود را نشان داده و یک اورژانس حیاتی به حساب می آید.
باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: