کد خبر: ۵۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
در آستانه تعطیلات نوروز؛
شفاآنلاین-وزیر بهداشت از پایگاه‌های نوروزی اورژانس 115 بازدید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،وزیر بهداشت در جریان بازدید از پایگاه‌های نوروزی اورژانس 115 که با حضور معاون درمان و رییس اورژانس کشور انجام شد، در جریان چگونگی پوشش‌دهی آمبولانس‌ها و بالگردها در شهرهای مختلف کشور قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اورژانس‌های کشور، گفت: وضعیت اورژانس‌های کشور قابل مقایسه با دهه گذشته نیست. متخصص اورژانس در طول سال‌ها تربیت‌شده و ناوگان اورژانس در طول 5 سال گذشته توسعه یافته، اما هنوز هم با استانداردها فاصله زیادی داریم.

به گفته وزیر بهداشت، زمان رسیدن آمبولانس‌های اورژانس در کلانشهرهایی مانند تهران به دلیل نبود آمبولانس هوایی بین 14 تا 18 دقیقه به طول می‌انجامد. زمان رسیدن آمبولانس در جاده‌های اصلی نیز 14 دقیقه و در ماموریت‌های درون‌شهری هشت دقیقه است.

هاشمی افزود: پوشش‌دهی در جاده‌های فرعی هنوز کامل نیست و با استانداردها 25 درصد فاصله دارد. 16 پایگاه هوایی نیز راه‌اندازی شده که تا تعداد مطلوب 30 پایگاه فاصله داریم. امیدواریم با هماهنگی هلال‌احمر و کمک ارتش و نیروی انتظامی بتوانیم تعداد پایگاه‌ها را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت درباره کمبود آمبولانس‌ها نیز گفت: حدود 2500 دستگاه آمبولانس نیاز داریم که به تدریج خریداری می‌شود. سال آینده بیش از 1000 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده می‌شود. امیدواریم در زمینه آمبولانس‌ها از مساعدت سایر دستگاه‌ها نیز بهره‌مند شویم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرحی که پیش از این مطرح شده بود و قرار بود اورژانس کشور به سازمان تبدیل شود، گفت: این طرح هنوز در حد مطالعه است و جهت تبدیل شدن اورژانس به سازمان، این امر باید در قالب لایحه مطرح شود.

هاشمی در عین حال گفت: هنوز هم معتقدیم در مباحث امدادی، یک ارگان باید پاسخگو باشد و یک شماره تماس باید وجود داشته باشد و به این ترتیب با یک تماس باید پلیس و نیروهای امدادی اعم از اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر با یکدیگر در صحنه حضور یابد، امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: