کد خبر: ۵۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 18
درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروزدرارزیابی عملکرد سازمان نظام پزشکی کشورگفت:متاسفانه به دلیل جو نامناسب ایجاد شده برعلیه جامعه پزشکی، پزشکان در معرض قضاوت های قضایی هم ردیف سایر صنوف قرار گرفتند که انتقادهای زیادی را برای سازمان نظام پزشکی به دنبال داشته است.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه ارتباط وزارت بهداشت و نظام پزشکی در طول این سال ها به ویژه سال های اخیر نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است که نقطه قوت است.چراکه ما در گذشته به شدت شاهد تفاوت یا اختلاف در مورد مسائل تعرفه ها و قوانین میان این سازمان ووزارت بهداشت بودیم در حالی که به نظر می رسد الان اوضاع خیلی بهتر شده است.

وی اذعان کرد: اما باز هم نیاز است تا وزارتخانه بهای بیشتری به سازمان نظام پزشکی دهد و این سازمان نیزقوانین وماموریت های وزراتخانه را  بیشتر تعقیب کند.

قاسمی با بیان این که مـتأسفانه یکی از نکات انتقادآمیزبرعملکرد سازمان نظام پزشکی جو نا مناسبی است که پزشکان را در معرض قضاوت های قضایی در ارتباط با حرفه وکارشان قرارداده خاطرنشان کرد: متأسفانه ازچندی قبل شاهد دستگیری برخی از پزشکان به دلیل شکایت کاری، تکنیکی و شغلی بودیم آنهم نه به دلیل مسائل مالی. که این نکته بسیارتامل برانگیزاست وتوجه واهتمام هرچه بیشترنظام پزشکی رامی طلبد.

وی درادامه افزود: از طرفی دیگرشاهد بوده ایم برخی از پزشکان وهمکاران نیز توسط همراهان بیمار یا برخی افراد در شرایط خاص مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته اند. در حالی که این موضوع دغدغه بسیار مهمی برای جامعه پزشکی شده است.

Bildergebnis für ‫دکترمسعود قاسمی‬‎

عضو اینترونشنال قلب اروپا خاطرنشان کرد: البته شکی نیست که در صورت بروز خطایی از سوی پزشک ودرصورت تایید قصور،فرد متخلف باید جریمه شود و پاسخگو باشد و با وی برخورد قانونی هم شود .اماتمام این اقدام ها باید از طریق مسیر های صحیح خود و با حفظ شأن و منزلت آنها صورت گیرد.البته معتقدیم  مسئولین قضایی کشورنیزباید در مورداین مسایل عنایت ویژه ای نمایند که البته در تلاش هم هستند.

دکترقاسمی افزود: در خواست من توجه بیشتر مراجع قضایی در این مورد است تا انشالله شاهد برخوردهای نا مناسب قبل از تصمیم گیری یا قضاوت قاضی با کادر پزشکی نباشیم.

رئیس انجمن آتروسکلروز ایران در پایان یادآور شد: ازرسانه  شفا آنلاین نیز تشکر می کنم که موقعیتی ایجاد می کند تا این برخوردها حال مثبت یا منفی به قضاوت گذاشته و برای کمک به فعالیت های پزشکی کشور به آنها اجازه تبلور و رشد و شکوفایی  می دهد.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: