کد خبر: ۵۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 15
دکترسیدتقی نوربخش خبرداد:
شفاآنلاین-مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی در سراسر کشور طی هفته جاری با آمادگی کامل و با نهایت همکاری نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان محترم اقدام می‌کنند.
سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت حق‌بیمه کارفرمایان نهایت همکاری را دارد

به گزارش شفاآنلاین، دکترسیدتقی نوربخش افزود: کارفرمایان محترم برای پرداخت حق بیمه بایستی در اسرع وقت اقدام نمایند تا عدم پرداخت به موقع بدهی باعث تعلق گرفتن جریمه به آنان نشود.

دکترنوبخش اظهار داشت: شعب تأمین اجتماعی در روزهای پایانی سال برای مساعدت بیشتر به کارفرمایان محترم آماده شده‌اند تا این عزیزان برای رسیدگی به وضعیت حق بیمه و تعیین تکلیف بدهی بیمه‌ای خود با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: در این راستا ساعت کار شعب تأمین اجتماعی نیز افزایش یافته و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان وضعیت حق بیمه خود را مشخص کرده و با پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ای، از جریمه احتمالی پیشگیری کنند.

دکترنوبخش گفت: شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته جاری تا ساعت 20 و روز پنج‌شنبه نیز تا ساعت 12 پذیرای کارفرمایان محترم برای تعیین تکلیف بدهی‌های بیمه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون تأمین اجتماعی کارفرمایان بایستی لیست کارگران خود را به سازمان تأمین اجتماعی اعلام و نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند؛ اظهار داشت: در صورت تأخیر یا عدم ارسال لیست و همچنین تأخیر یا عدم پرداخت حق بیمه مربوط به هر ماه در مهلت تعیین شده کارفرما بر حسب قانون جرایم در هر مورد ملزم به پرداخت جریمه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عدم تصویب بخشودگی جرائم بیمه ای را ارزش گذاری به آن دسته از کارفرمایانی دانست که حق بیمه کارکنان خود را به موقع پرداخت می کنند و از تکلیف قانونی خود سرباز نمی‌زنند.

دکترنوربخش ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای کارفرمایانی که قادر به پرداخت یکجای بدهی خود نیستند، امکان پرداخت قسطی را نیز فراهم کرده است و کارفرمایان محترم می‌توانند با استفاده از این فرصت و تا قبل از پایان سال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: