کد خبر: ۵۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 14
شفاآنلاین-فلزات به شيوه هاي مختلف وارد بدن مي شوند، مثلاً با مصرف مکمل يا داروهاي ضداسيد، آهن و آلومينيوم وارد بدن مي شوند يا از طريق آب خوردن و... در معرض فلز مس قرار مي گيريم.
به گزارش شفا آنلاین،نتايج تحقيقات جديد نشان مي دهد که اين فلزات با بروز بيماري آلزايمر ارتباط دارد. با بالا رفتن سن، بدن نمي تواند به خوبي ميزان برخي فلزها را تنظيم و ذخيره کند. به همين دليل اين فلزها ممکن است از برخي قسمت هاي مغز سر در بياورد که با خطراتي همراه است. اگرچه نمي توانيم به طور کامل در معرض اين فلزات قرار بگيريم اما مي توانيم با رعايت چند نکته ميزان آنها را کاهش دهيم.

*مس: ميزان بالاي اين فلز و از طرفي اتخاذ برنامه غذايي با چربي بالا باعث افت ذهني مي شود که مساوي است با ۱۹ سال زودتر پير شدن. با آزمايش خون مي توان ميزان مس را در بدن تشخيص داد. براي پيشگيري، ويتامين هاي عاري از مس مصرف کنيد. همچنين اگر لوله هاي منزل از جنس مس است آن ها را عوض کنيد.

*آهن: خطر بروز بيماري آلزايمر مي تواند با بالا رفتن يا پايين آمدن اين فلز افزايش پيدا کند. براي پيشگيري مولتي ويتامين هاي عاري از آهن مصرف کنيد مگر اين که دچار کمبود آهن هستيد.

*آلومينيوم: ميزان بالاي آن مي تواند روند افت ذهني را سرعت بخشد. براي پيشگيري از مصرف قرص هاي ضد اسيد که حاوي آلومينيوم هيدرواکسيد است بپرهيزيد.

خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: