کد خبر: ۵۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 11
شفاآنلاین-معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از آغاز طرح مهدکودک تلویزیونی از تابستان سال آینده با مشارکت سازمان صداوسیما خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،حبیب الله مسعودی فرید در نشستی در سازمان بهزیستی افزود: بیش از 17 هزار مهدکودک در سراسر کشور فعال هستند که تنها 10 درصد از کودکان به مهدکودک می روند لذا برای کودکانی که در منزل نگهداری می شوند برنامه هایی داریم که آنها نیز بتوانند از آموزش های مهدکودک بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در این راستا طرح مهدکودک تلویزیونی با مشارکت صداوسیما از تابستان سال آینده آغاز می شود.

مسعودی فرید در خصوص مهدهای کودک و آموزش هایی که در آنها به کودکان داده می شود، اظهار داشت: از چند سال گذشته محتواهای واحدی را به ویژه در مباحث دینی با تولید کتاب های ده گانه برای آنها تعریف کردیم و در این زمینه تفاهم نامه ای با دفتر تبلیغات قم، ستاد اقامه نمازامضا شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: مهدهای کودک به جز نگهداری کودکان کارکردهای چندگانه ای از جمله اجرای طرح های تنبلی چشم، غربالگری شنوایی و شناسایی کودکان بیش فعال را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب دولت باید به خانواده هایی که نیاز دارند پدر و مادر هر دو مشغول به کار باشند و از طرفی کودک در مهد نگهداری شود کمک کند.

وی در ادامه با تشریح برنامه های معاونت امور اجتماعی گفت: این معاونت سامانه ای مربوط به ثبت اطلاعات زنان سرپرست خانوار طراحی کرده که تمام اطلاعات آنها در این سامانه ثبت می شود.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: وی ادامه داد: یکی از طرح های دیگر در این معاونت خدمات مالی خرد است که با تشکیل 800 گروه مددجویان برای دریافت وام به بانک های عامل مراجعه می کنند و ضمانت آنها برای دریافت وام به همان گروه متشکل است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به موضوع کودکان خیابانی گفت: 31 مرکز شبانه روزی برای نگهداری کودکان وجود داشت که 80 درصد آنها دارای خانواده بودند و شب به منزل خود بازمی گشتند. زمانی که بهزیستی این کودکان را شب ها در مراکز شبانه روزی نگهداری می کرد پدر خانواده با حکم قضایی کودک را به خانواده بازمی گرداند لذا با رویکرد کاهش آسیب مراکز روزانه با عنوان آموزش حمایتی کودک و خانواده راه اندازی شد.

وی بیان کرد: در مراکز روزانه کودکان خیابانی و خانواده ها شناسایی و توانمند می شوند اما باید بدانیم که غیر از سازمان بهزیستی حدود 10 دستگاه دیگر در این موضوع نقش دارند، که باید در این موضوع با هم همکاری کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین گفت: علاوه بر وجود یکهزارو 200 مهد حاشیه ای مناطق محروم و کم برخوردار، 146 پایگاه خدمات اجتماعی در کل کشور وجود دارد که به شناسایی آسیب های اجتماعی و مداخله به هنگام می پردازد چرا که 850 محله حاشیه نشین در کشور داریم.

مسعودی فرید گفت: سال جاری 16 میلیارد تومان برای تحویل یک وعده غذای گرم به کودکان در روستا مهدها هزینه شد که امیدواریم اعتبار آن برای سال آینده دوبرابر شود.

مسعودی فرید با اشاره به آغاز اجرای طرح بشیر با عنوان تحکیم بنیاد خانواده در سال آینده افزود: این طرح شامل 4 بخش آموزش های قبل از ازدواج، آموزش های پس از ازدواج، آموزش و مشاوره قبل از طلاق و آموزش پس از طلاق خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد این آموزش ها بین 60 تا 80 درصد از تعارضات بین خانواده ها را کم می کند..

مسعودی فرید افزود: طرح بشیر در 3 فاز استقرار (تربیت نیروهای کارشناسی و تولید محتوا)، دوم فاز شروع طرح در استان هایی که نرخ و شیوع طلاق در آنها بالاست و سوم توسعه در تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: