کد خبر: ۵۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 10
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، کمک دولت تدبیر و امید به مردم است.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداخت های مردم کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: همه باید با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم، خوشحال باشیم.

وی تصریح کرد: بدترین نظام سلامت در دنیا کشورهایی هستند که پرداخت هزینه سلامت از جیب مردم آن کشورها بالاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که احترام جامعه پزشکی به خاطر مردم است، خاطرنشان کرد: نوع دوستی و ترحم در قشر پزشکان زیاد است.

طرح تحول نظام سلامت، خدمتی صادقانه از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان به شمار می رود که رضایت اقشار مختلف مردم و جامعه پزشکی را به همراه داشته است.

این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از 15 اردیبهشت ماه امسال به اجرا درآمد.

تاکنون سه مرحله از طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شده است؛ مرحله نخست اهدافی چون کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی و برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج را دنبال می کرد.

مرحله دوم این طرح به تحول در حوزه بهداشت باز می گردد که در آن پنج هدف مهم شامل ارتقای شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت پیگیری شد.

اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با ارائه کتاب ارزش های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال جاری آغاز شد که بر اساس آن، پرداختی مردم بابت خدمات سلامت کاهش یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، زیرساخت های بهداشتی در این استان را فرسوده عنوان و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی به وِیژه وزارتخانه برای ترمیم این فرسودگی ها پیگیری ویژه ای داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در بخش دارو قوانین بایستی رعایت شود، گفت: همه امور باید مسیرهای قانونی را طی کند.

وی با تاکید بر این که تعرفه های باید قبل از سال مشخص شود، یادآور شد: هر صنفی باید بداند سال آینده چه تعرفه ای داشته باشد.



** قاضی زاده هاشمی: جامعه پزشکی از حمایت رهبری و دولت برخوردار است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دوشنبه شب در مراسم دیگری در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت با اشاره به کارنامه درخشان جامعه پزشکی در کشور گفت: امروز جامعه پزشکی از حمایت رهبری ، دولت و مجلس برخوردار است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: جامعه پزشکی در نگاه و نقد خود منصفانه عمل می کند.

وی اظهار داشت: جامعه پزشکی بدون سر و صدا و نگاه به حواشی که دیگران بنای ایجاد آن را دارند، کارنامه خوب و درخشانی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که مردم نیز از کارنامه درخشان جامعه پزشکی کشور اطلاع دارند، تصریح کرد: مردم آگاهند و به حواشی توجه ندارند.

وی بیان داشت: پزشکان بایستی به کار خود مشغول باشند، مردم خادمانشان را خوب می شناسند و می دانند چه کسانی خدمت می کنند و چه افرادی تنها حرف می زنند.

قاضی زاده هاشمی جامعه پزشکی را افرادی قابل احترام دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با شورای عالی نظام پزشکی فرمودند که شریف ترین قشر جامعه پزشکی است ، بنابراین این قشر بایستی آنطور که شایسته تقدیر است، در خدمت مردم باشد.

وی در ادامه دولت دکتر روحانی را برآمده از رای ملت دانست و اظهار داشت : دولت یازدهم تاکنون به وعده هایش عمل و برای آرامش مردم و آسایش آن ها تا جایی که توانسته، تلاش کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ایجاد امید واقعی در جامعه ایرانی و ارتقای روز افزون شرایط معیشتی و فرهنگی مردم، محور تمامی تلاش های دولت است.

وی با بیان این که دوره متنوعی را پشت سرگذاشتیم و دیگر نیاز به کسب تجربه نیست، یادآور شد: آنچه که موجب عزت می شود چیزی جزء شعار اعتدال به معنی کار و خدمت نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبودهای گیلان در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: بخش زیادی از تخت ها و مراکز بهداشتی در استان فرسوده است.

وی با بیان این که خطه سرسبز استان گیلان نخبه پرور است، تاکید کرد: باید عقب ماندگی ها در بخش کمبود هیات علمی و ایجاد رشته های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم پروفسور انوش برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر عبدالحسین صابر پزشک پیشکسوت استان با دریافت لوح تقدیر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکشنبه هفته جاری وارد گیلان شد و در نخستین روز سفر، از بیمارستان ولیعصر شهرستان رودبار بازدید و همچنین بیمارستان 32 تختخوابی امام رضا (ع) شهرستان شفت، بیمارستان 17 شهریور رشت و بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی این شهر را افتتاح کرد.

وی همچنین از بیمارستان شهرستان انزلی بازدید و از بیماران بستری در این مرکز درمانی عیادت و دلجویی کرد.

بیمارستان نیکوکار شهرستان املش، بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری رودسر و بیمارستان 32 تختخوابی غدیر سیاهکل نیز روز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 22 بیمارستان دولتی با دو هزار و 338 تخت در استان وجود دارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: