کد خبر: ۵۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 09
شفاآنلاین-مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت از تدوین بسته جدید پیوند اعضا با پوشش سراسری در کشور خبر داد و گفت: قرار است شبکه جدید فناوری برای ثبت مستند و دقیق پیوندها ایجاد شود.
به گزارش شفا آنلاین،سید احمد تارا گفت: در بسته جدیدی که به عنوان پیوند اعضا در نظر گرفته شده، قرار است شبکه جدید مبتنی بر فناوری ایجاد شود تا برای تمام پیوندها در طح کشور گزارش مستند و دقیق وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این بسته سعی می‌کنیم پوشش بیشتری را برای پیوند اعضا فراهم کنیم. این پوشش حمایتی نیست بلکه به انجام و فراوری عضو، زمان رسیدن، انجام اعمال جراحی و وجود بخش‌های مرتبط مربوط است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: اکنون در شرایط فعلی فقط یک چهارم مردم نیازمند دسترسی به پیوند عضو دارند، در حالی که باید بیش از این باشد.

تارا افزود: پیوند از مرگ مغزی امسال در کشور در مقایسه با سال گذشته به طوری است که پیش‌بینی می‌شود، 25 درصد رشد را داشته باشد.

برنامه‌های جامع سرطان با نظام سطح‌بندی در راه است

وی همچنین در رابطه با ایجاد اداره سرطان در وزارت بهداشت، گفت: زمانی که اقدام به راه‌اندازی این اداره کردیم، دیدیم که در حوزه پیشگیری، درمان و دارو اقدامات مؤثری انجام شده است و نمی‌توانستیم به صورت منفک کار را ادامه دهیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین در قدم اول نظام ثبت دقیقی لازم بود تا شکل بگیرد و همزمان با آن اقدامات بهداشتی و درمانی آغاز شود.

تارا با اشاره به برگزاری جلسات مؤثر در رابطه با نظام ثبت سرطان، گفت: به محض آنکه اطلاعات تجمیع شود، برنامه‌های جامع سرطان با سطح‌بندی که در کشور در نظر داریم، خدمات ارائه خواهد شد.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: