کد خبر: ۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 07
شفا آنلاين-تا چندی پیش، ایده‌ای در خواروبار فروشی‌ها پا گرفت، این ایده در ارتباط با "برچسب اجباری اطلاعات" بر روی تمام مواد غذایی بود. این طرح به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا آنها بتوانند از جزئیات مواد تشکیل دهنده‌ی محصولات غذایی مطلع شوند. حال به بررسی دقیق چند مورد از مواد تشکیل دهنده خوراکی‌ها میپردازیم:
1-آسپارتیم(ماده شیرین کننده مصنوعی که بیشتر در مواد کم کالری به کار میرود)

به گزارش شفا آنلاين،اگر شما بر روی بسته غذا کلمه"شیرینی طبیعی"را دیدید، هرگز آن بسته را انتخاب نکنید. این نوع شیرین کننده شیمیایی و مصنوعی بوده که با"فنیلالانین"مخلوط میشود که در مقدار مصرف بالا مانند سم عمل می‌کند، محققین معتقدند که این ماده به عملکرد مغز آسیب می‌زند. اگر به میزان بالا مصرف نکنید هم به شما آسیب‌زا می‌باشد. از جمله مضرات این ماده شیمیایی: عامل سردرد، تشنج ، مشکلات قاعدگی و درد در معده و روده می باشد.


2-بی اچ ای و بی اچ تی

این دو ماده شیمیایی در غذاهایی که شامل روغن و چربی هستند استفاده می شود تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کنند. البته اگر از این ماده به اندازه کافی استفاده کنند مشکلی پیش نمی‌آید. مقدار زیاد این ماده می‌تواند نگران کننده باشد، زیرا می‌تواند عامل سرطان زا به حساب بیاید، پس از استفاده از محصولاتی که حاوی این موادند جدی خودداری کنید.


3- رنگهای غذایی

این رنگها ساخته شده‌اند برای جذاب کردن هر چه بیشتر مواد خوراکی. رنگ کارامل کارخانه ای از حلال های صنعتی و مواد صنعتی سرطان زا درست شده است. رنگ قرمز هم به گسترش تومور و ایجاد آن کمک می‌کند. همچنین رنگ زرد عامل رفتارهای عصبی و مشکل کاهش انگیزه و انرژی درکودکان می باشد.

4- پارابنس(نگه دارنده مواد غذایی صنعتی)

این ماده بیشتر در مواد آرایشی و بهداشتی به کار برده می‌شود، همچنین این مواد در بیشتر موارد پخته شده و به کار می‌رود مانند نان، کیک، پای‌ها، شیرینی‌ها. این ماده و استفاده از آن برای زنان و مردان هم مشکلاتی ایجاد می‌کند، مانند: مشکلات هورمونی، سرطان پستان در خانم ها، و کاهش سطح تستسترون در مردان.


6-روغن هیدروژنه

روغن های هیدروژنه و چربی ها اساسا یکی هستند، و بیشتر مردم عامی متوجه این نمی‌شوند که محصولات دارای هیچ گونه چربی نمی باشد، اما در واقع½گرم از این چربی در این محصولات موجود می باشد. پس اگر شما روی بسته ای دیدید که این لیبل چسبیده شده است آن را نخرید (حتی اگر روی آن قید شده بود، فاقد چربی و روغن هدروژنه).

7-نیتریت

این ماده باعث می‌شود که گوشت فاسد نشود. نیتریت و استفاده از آن باعث سردرد و واکنش های آلرژیک، می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از گوشت‌هایی که به نیترات آغشته شده‌اند، به شکل روزانه، باعث خطر بروز سرطان می شود. اگر شما به ناچار از این گوشت‌ها استفاده می‌کنید در کنار آن از ویتامین ای و سی استفاده کنید تا از بدن شما محافظت کند.




بهترین ها




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: