کد خبر: ۵۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 07
شفاآنلاین-معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه های این وزارتخانه برای نوروز 94، در خصوص تعرفه های سال آینده توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی در تشریح برنامه‌های نوروزی وزارت بهداشت در حوزه درمان در تعطیلات نوروز گفت: مراکز تشخیصی و درمانی، پزشکی و دندان پزشکی در اقصی نقاط کشور و در همه شهرها برای ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مناسب بودن خدمات پیش‌بینی شده در این ایام برای مردم ادامه داد: از آنجایی که بیماری تعطیل بردار نیست کار درمان نیز تعطیلی ندارد. امیدواریم که با کشیک‌های مناسبی که برای همه مراکز حوزه درمان اعم از آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، بیمارستان های دولتی و خصوصی و درمانگاه‌ها پیش‌بینی کردیم بتوانیم خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

فعالیت بخش‌های اورژانس در تعطیلات نوروز بدون کاهش ظرفیت

به گفته آقاجانی بخش‌های اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه، بخش‌هایی هستند که در تعطیلات عید بدون هیچ کاهش ظرفیتی مثل ایام عادی و با تمام ظرفیت کار می کنند.

نوروز تحولی در عرصه درمان؛ با همراهی سازمان نظام پزشکی

وی با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در خدمت‌رسانی سرپایی و بستری در حوزه درمان، اظهار کرد: بخش خصوصی در ایام تعطیلات نوروز هم باید نقش خود در خدمت‌رسانی را ایفا کند. از سازمان نظام پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی و سایر موسسات فعال در حوزه درمان بخش خصوصی تقاضا داریم که خدمت‌رسانی خود را در ایام تعطیلات نوروز متوقف نکرده و با برنامه ریزی مناسب به موازات و در کنار بیمارستان‌های دولتی خدمت رسانی کنند تا نوروز 94 یک نوروز تحولی در عرصه درمان باشد.

احتمال اتمام بررسی‌های تعرفه‌های 94 تا هفته آینده

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به زمان اعلام تعرفه‌های 94 نیز گفت: تعرفه 94 در دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال بررسی است. بعد از نهایی شدن بودجه 94، بررسی تعرفه‌های 94 در دبیرخانه شورای عالی بیمه آغاز شد. امیدواریم بتوانیم تا هفته آینده این بررسی را به اتمام برسانیم. بعد از این تعرفه‌ها در صحن شورای بیمه خدمات درمانی کشور مطرح و از آنجا برای بررسی تصویب نهایی به هیات وزیران فرستاده می شود.

پرستاری در دستور کار اولین جلسه شورای عالی بیمه

آقاجانی همچنین تصریح کرد: تعرفه خدمات پرستاری در دستور کار اولین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی خواهد بود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: